Een nieuw begin!

1 januari 2018 - Olbersdorf, Duitsland

1 januari 2018! Een nieuw jaar, een nieuwe start en wij zijn nog steeds heerlijk met vakantie! Dat het een fantastisch en gezond jaar mag worden voor ons allemaal.

We verblijven ook vandaag nog in Olbersdorf. Het is een beetje een treurige dag. Heel erg bewolkt en het regent af en toe. Niet echt lekker weer om een rondje te wandelen of iets dergelijks. Maar dat geeft niet wat we moeten ook de nodige huishoudelijke dingetjes doen. En nee, helaas hebben we geen vaatwasser en/of wasmachine in de caravan dus ook dat doen we allemaal in het gemeenschappelijke sanitairgebouw.

We draaien twee wasjes, doen de afwas gezellig saampjes en ruimen alles weer netjes op. We zijn wat later opgestart vandaag dus tegen de tijd dat alles gedaan is, is het alweer tijd om te lunchen. We eten wat lekkere broodjes en besluiten dan toch maar een rondje te gaan lopen. De hele dag in de caravan tv zitten kijken kan natuurlijk ook niet als je met vakantie bent!

We lopen dit keer de andere kant op. Van de camping af richting een ander park waar je lekker kunt wandelen. We lopen dit keer geen heel lang rondje want Milo liep vanochtend tijdens de ochtendwandeling een beetje mank. We hebben zijn voorpootjes ingetaped en hij loopt nu prima maar we willen het niet overbelasten nu. Dus lekker rustig aan. We hebben toch nog zo'n 4-5 kilometer gelopen. En nee, dat is niet super veel maar wel gewoon een lekker rondje. We zijn tenslotte met vakantie en het moet natuurlijk wel leuk blijven he. Het moet niet op sporten gaan lijken hoor! Zeker niet op de eerste dag van het nieuwe jaar. Dan lijkt het haast of we goede voornemens hebben en ons daaraan houden en dat kan echt niet hahaha.

Gekke hond   Op een grote paddestoel...   Vlakbij de camping

Weer terug bij de caravan besluiten we een nieuwe camping te gaan zoeken. Waar gaan we naar toe? Waar ligt er sneeuw? Wat is een leuke maar vooral fijne camping? We zoeken wat op internet naar campings en lezen alle reviews. Sommige zijn echt heel slecht en we weten niet zo goed waar we naar toe moeten rijden. Gaan we Zuid-Duitsland in of toch terug naar Tsjechië? Het is best moeilijk kiezen dit keer en het duurt dan ook even voor we een besluit hebben genomen. Het wordt Duitsland! En dat tegen alle verwachtingen in want Jessica kampeert daar liever niet. 'Ze heeft niks met Duitsland'. Althans, dat zegt ze altijd maar tot nu toe bevalt het prima.

Erik heeft na een tijdje internetspeuren een camping gevonden die ons beide wel wat lijkt en op Facebook staan foto's van vandaag met sneeuw! Zal het dan toch nog iets worden? We kunnen om 16.00u bellen en besluiten dat dan ook te doen want we hebben geen zin om voor niks naar die camping te rijden. Het is immers toch weer een rit van 350 kilometer en om dan ergens aan te komen waar het niks is of waar ze geen plek hebben zien we echt niet zitten. Dus bellen maar!

Ze hebben nog plek, wat fijn om te horen! We vertrekken dus morgenochtend naar onze volgende bestemming met de weersvoorspelling: sneeuwbuien...

Wij zijn benieuwd!

Van reisblog naar fotoboek