Een nieuwe reisdag...

30 december 2017 - Olbersdorf, Duitsland

Jemig, het is alweer zaterdag 30 december als we op pad gaan naar land nummer 3, Tsjechië!! We hebben een camping op het oog in Harrachov. Het schijnt hier te sneeuwen (aldus het weerbericht) en dat is voor ons dus ideaal want daarvoor gingen we dit keer deze kant op in plaats van naar het Zuiden. We hebben hetzelfde ochtendritueel als op alle andere reisdagen. We eten wat, lopen een rondje met Milo, pakken alle spulletjes in en zetten het allemaal weer op de juiste plek. We checken of alle kastjes in de caravan goed dichtzitten, we controleren alle lampjes en daar gaan we dan. Op naar Tsjechië en we hebben er onwijs veel zin in!

We zitten al vroeg in de auto en hebben de navigatie ingesteld op het adres van de camping. We zien dat het slechts 40 kilometer rijden is en dat we er met een uurtje al zullen zijn. Dat is even lekker. Geen lange rit vandaag en als het goed is heel veel sneeuw. Jippie!!

De wegen zijn over het algemeen schoon en heel goed te rijden. Onderweg in TsjechieWe zien een hele berg sneeuw onderweg en rijden steeds hoger de bergen in. Nog meer sneeuw. Ja! Dit is waar we voor komen. Sneeuw. Echt super. En wat een fantastische rit zo. Overal waar we rijden zien we heel veel sneeuw, bergen. We vragen ons nog af hoe de camping zal zijn. Zijn de wegen daar ook schoon of ligt het vol met sneeuw? Ach. We rijden lekker en zien dat over een paar kilometer wel weer.

Het wordt na een aantal kilometer steeds drukker op de weg. Onderweg genoeg sneeuw te zienWe rijden door idyllische dorpjes en zien steeds meer sneeuw. We zijn super enthousiast en krijgen steeds meer zin om ons snel te settelen op de camping maar dat verandert al snel wanneer we daar aankomen...

De oprit naar de camping is één grote ijsbaan. We kunnen de auto en caravan nergens kwijt en zien dat de camping bomvol zit! Allemachtig, wat een ellende denken we nog. Erik stapt nog vol goede moed de auto uit en loopt naar de campinghouder. Hij vraagt of er nog plaats is en dat is er op dit moment helaas nog niet. Er zijn wel mensen op een hoekje aan het inpakken en we mogen daar maximaal twee dagen staan als we willen. Dus Erik loopt terug en we proberen de auto en caravan toch maar even te parkeren totdat de beste mensen weg zijn en wij hun plekje mogen. Het blijkt allemaal ellendig lang te duren en ons geduld raakt op. We overleggen snel en besluiten door te rijden naar een andere camping. Dit is niet wat we voor ogen hadden en op een miniplekje staan wachten op een reeds overvolle camping zien we niet echt zitten. Dus zo goed en kwaad als het kan probeert Erik een rondje over de ijsbaan te rijden en de combinatie te draaien zodat we de camping weer af kunnen rijden. Zo gezegd, zo gedaan. Op naar de volgende camping dan maar.

Achteraf gezien hadden we kunnen verwachten dat deze camping overvol zou zijn. Harrachov schijnt toch echt een zeer populaire locatie te zijn voor wintersportliefhebbers en aangezien wij dat niet zo zijn, wisten we dat dus niet :-). Volgende keer toch iets beter voorbereiden dus hahaha.

We zijn het vandaag een beetje zat. Na die niet zo fijne camping van de vorige keer, de overvolle camping nu en dus weer op zoek moeten naar iets nieuws. We balen! We besluiten terug te rijden naar Duitsland. Daar zitten we heel dichtbij en is dus een veilige optie. We weten immers dat de campings in Duitsland over het algemeen heel goed zijn. Jessica kijkt op de kaart waar we het snelst Duitsland in kunnen rijden, daar zijn de wegen goed en de campings dus ook. Zittau blijkt het snelst te rijden zijn en we stellen de navigatie in op een camping daar in de buurt. Het is niet ver rijden, twintig minuutjes maar en we worden zeer vriendelijk ontvangen. He, wat een opluchting. We hebben een mooie plekje voor vandaag en de komende paar dagen én ze hebben fantastische douches! Alles is prachtig schoon en niet te klein.

We rijden een rondje over de camping en zoeken een mooi plaatsje. We blijven hier sowieso tot dinsdag gezien met de feestdagen alles gesloten is. Dat is hier Milo heeft zijn plekje gevonden! overigens prima te doen hoor. We installeren de caravan, zetten de kacheltjes lekker aan en halen snel even de nodige boodschapjes. Eten en drinken voor drie dagen en natuurlijk wat extra verwennerij. Het is tenslotte bijna oud & nieuw. Terug aangekomen bij de caravan zoeken we extra koele plekjes om alle salades in op te bergen. Het vlees, de vleeswaren en alle andere dingetjes passen in de koelkast maar de salades niet. Dus... die bewaren we in de disselbak. Dat is net een koelkast op dit moment met het koude weer en dus een prima oplossing.

We genieten 's avonds weer lekker van een heerlijke maar vooral ook gezonde maaltijd en lopen een lekker rondje met Milo. Geen vuurwerk hier de hele dag. Oh wat is dat lekker zeg! Zeker voor Milo.

Bedankt weer voor het lezen en tot morgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade