Op naar onze volgende bestemming...

3 januari 2018 - Olbersdorf, Duitsland

Hallo luitjes, daar zijn we weer met een nieuw verhaal!

We zijn vanochtend al vroeg wakker. Erik zelfs 's nachts al omdat hij zijn plekje niet kon vinden. Dus op de bank nog even tv kijken en uiteraard in slaap vallen. We doen het lekker rustig aan vandaag maar toch ook weer niet. We hebben zo'n 350 kilometer te rijden naar onze volgende locatie namelijk. We gaan naar Beieren!

We douchen nog even lekker want je weet maar nooit wat voor douche ze op de volgende camping hebben. Dat kan nog wel eens tegenvallen hebben we al gemerkt. Dus hier nog lekker van de goede douche genieten. We doen nog even de afwas en zo kunnen we weer schoon en opgeruimd en wel op pad. Althans, dat dachten we.

Het heeft vannacht ontzettend geregend en we staan op grasland. Dat is geen ideale combinatie en zeker niet met een caravan. De caravan hebben we inmiddels aangekoppeld en we willen deze een stukje verder op de stenen parkeren om de laatste dingetjes nog schoon in te kunnen pakken. Maar... we hebben wat moeite met wegkomen! Kennen jullie het verhaal nog van die Duitser die vast stond op de camping in Polen? Dit was gelukkig lang niet zo erg maar die wegrijhulp die daarbij stuk is gegaan hadden we nu wel mooi kunnen gebruiken! Maar helaas, die hebben we dus niet meer dus dan doen we het anders. Erik manoeuvreert de auto en caravan toch nog simpel en snel de weg op dus het valt mee. De auto en caravan zitten alleen een beetje onder de modderspetters maar als het ook vandaag regent dan spoelt dat er vanzelf weer af.

We zijn er uit!  De glijsporen  Kerkje onderweg in Tsjechie

We rijden een heel stuk door Tsjechië. Ook dat hadden we eigenlijk niet verwacht maar gelukkig zijn de wegen over het algemeen goed te doen op een paar stukken na. Bepaalde stukken waren best glad en dus spannend. Zeker met een caravan De weg in Duitslanddie we meetrekken. Maar we hebben de rit overleefd! Onderweg hebben we prachtige dingen gezien waarvan heel veel besneeuwde bomen en landschappen. Echt prachtig. Hier kunnen wij alle drie ontzettend van genieten. De laatste 30 kilometer rijden we door Duitsland en het sneeuwt hier al aardig. Dat is een goed teken. We arriveren niet veel later op de camping. De receptie meldt dat ze vandaag een rustdag hebben en vragen of we ons morgen aan kunnen melden. Jahoor, geen probleem! We parkeren de caravan op een plekje waarvan we zeker weten dat we er nog uitkomen en installeren ons boeltje weer.

Lekker de kachels aan, Milo in de caravan en genieten van het uitzicht. We kunnen natuurlijk weer niet lang stil zitten en besluiten dan toch maar een stukje het bos in te lopen met Milo. Even lekker wandelen door de besneeuwde natuur. Lekker hoor! Daarna halen we nog even de nodige boodschapjes want helaas past er niet voor een week eten in de koelkast en andere kastjes dus moeten we haast elke dag of om de dag boodschappen doen. Maar ook dat breekt de dag soms wel even lekker. We halen heerlijke vleesspiezen bij de slager, wat aardappeltjes en vergeten de groenten. Maar niet getreurd! Het zijn een soort shaslicks dus er zitten genoeg groenten aan. Heerlijke stukken ui en paprika. Jammie, ze waren heerlijk!! Na het eten lopen we nog even een kort rondje met Milo en duiken we de caravan weer in want brrrr het is echt (lekker) koud hier!

Groetjes!

1. Desirée:
    3 januari 2018
    Zo vandaag de tijd gehad en genomen om alle reisverslagen te lezen. Wat kunnen jullie leuk schrijven.