Dag 14 - Cartagena...

18 september 2015 - Santa Pola, Spanje

Cartagena, dat is ons doel vandaag! Het cirucit daar te bezoeken. We zitten er zo'n uurtje rijden vandaan en willen wel eens weten hoe dat circuit eruit ziet. We worden redelijk vroeg wakker en zien dat de supermarkt al bijna open is! Mooi, kunnen we na het uitlaten van Milo op de terugweg lekker vers brood halen. We kleden ons aan en gaan op pad. We lopen net als voorgaande dagen naar de overkant. Via hetzelfde pad lopen we naar de supermarkt en halen wat brood daar. Nu snel terug naar de camping en ontbijten. We hebben honger!

Na een lekker en stevig ontbijtje te hebben gegeten douchen we nog even. Dat kun je hier wel zo'n zes keer per dag doen, gezien de hitte! Als je er onder vandaan komt kun je haast opnieuw. Zo warm is het hier. We hangen de handdoeken buiten op en die zijn binnen een kwartiertje alweer droog gewaaid, ja dat windje maakt het lekker! En nu hoppa, op pad naar Cartagena. Onderweg is er weer genoeg te zien. We rijden langs zoutvelden en zien flamingo's! Hoe bijzonder is dat?! We hebben ze helaas niet goed op de foto gekregen maar wellicht krijgen we van de week nog een kans. We blijven hier namelijk toch nog even staan :-).

Na een aardig lange rit komen we in de buurt van het circuit. Nergens zien we borden met bewegwijzering staan of iets dergelijks en om nou te zeggen dat het eruit ziet als een circuit... nee, niet echt. Pas als we het pad oprijden en een muur zien met Circuit Cartagena zien we dat we goed zitten. Gelukkig! Nu het tweede deel, het circuit op. Zou dat zomaar kunnen? Maar nee helaas. We kunnen nergens een mooi plekje vinden om een foto te maken van het circuit, dus dan maar bij de eerste muur die we tegen zijn gekomen. Het bewijs dat we er toch zijn geweest! We maken wat foto's en gaan weer op pad. Erik vindt het nog te vroeg om terug naar de camping te rijden en besluit Cartagena zelf in te rijden. Het ziet er uit als een achterstandswijk in eerste instantie. We rijden verder het stadje in en zien veel autobedrijven; Volvo, Dacia, Volswagen, Audi etc. Ze zijn er allemaal. Verder is er niet echt heel veel te beleven hebben we het idee. Beetje jammer.

We pakken de navigatie erbij en zoeken een uitzichtpunt, panorama of wat dan ook wat hier in de buurt zit maar we kunnen niet echt iets vinden. Wellicht ligt dat aan de navigatie maar misschien ook niet. We rijden richting La Manga del Mar (geloof ik) en besluiten deze afslag te nemen, Het water zien we hier dichterbij komen en wellicht kunnen we het strand daar nog even op met Milo. We rijden ook hier het stadje door en parkeren op een parkeerplaats vlakbij het strand. Maar nee, dit is het ook niet echt. We stappen de auto weer in en rijden nog een stukje terug. Erik heeft in de verte een vuurtoren gezien en wellicht valt daar iets te beleven. De navigatie kan deze vuurtoren vinden dus dat is mooi. Nu hoeven we niet te zoeken! We worden vijf kilometer verder begeleidt door de navigatie en zien de vuurtoren al staan.

We parkeren de auto op een grote parkeerplaats vlakbij de vuurtoren en zien al een pad naar boven lopen. Snel Milo uit de auto en lopen maar. Er loopt een geasfalteerd pad omhoog en een trappetje. Erik heeft de voorkeur om het geasfalteerde pad te lopen en dat doen we dan ook. Het loopt wel lekker makkelijk moet ik zeggen en je loopt rond de vuurtoren. Eenmaal boven hebben we een prachtig uitzicht en we genieten hier even van. Maar meer dan een uitzicht is het niet. We lopen dus maar weer naar beneden en pakken daar een ander pad. Dit pad loopt naar de waterkant en wellicht kan Milo daar nog even zwemmen. We hangen wat rond en Milo speelt in het water. Uiteraard maken we nog wat foto's voor de herinnering en lopen dan weer terug naar de auto.

De dag is voorbij gevlogen. Het is rond vieren als we terug zijn op de camping. We 'gooien' Milo in de caravan en rijden zelf nog even naar de supermarkt. Want ja, dat gaat gewoon door en gezien we geen grote koelvriescombinatie hebben hier moeten we sowieso om de dag boodschappen doen. Jippie! We rijden naar een supermarkt hier in de buurt en halen de nodige en lekkere dingetjes. Snel afrekenen en terug naar de auto. We willen Milo niet te lang alleen laten. Op de terugweg zien we een wandelpad langs de weg. Snel keert Erik de auto en we rijden een stukje terug. Even kijken of honden welkom zijn op dit pad. En ja hoor, geen verbod voor honden. Misschien leuk om morgen te doen? Ach, we zien nog wel even.

Na tien minuutjes zijn  we al weer terug op de camping en parkeren we de auto bij de caravan. Milo is uiteraard weer blij om ons te zien en geeft ons beide een dikke kus. Nu de boodschappen uitpakken en passen en meten om deze in de koelkast te krijgen.... We moeten toch nog wat ijsjes eten Erik, roep ik. Anders past de aardappelschotel niet in de vriezer haha. We eten allebei een ijsje en de koelkast is weer gevuld. Dat wordt twee dagen smullen van heel veel lekkers. Vanavond eten we een hele kip en morgen? Dat is nog een verassing!

Wij gaan nog even relaxen en wensen jullie een hele fijne avond!
Tot morgen.

1. Pap en mam: