Dag 16 - Relax...

20 september 2015 - Santa Pola, Spanje

Zondag alweer. Nog maar een paar dagen en dan moeten we alweer onze reis naar het Noorden beginnen. Pffff. Hier hebben we nog helemaal geen zin in en willen we ook echt nog even niet aan denken.

We worden vandaag al vroeg wakker maar blijven nog even lekker in ons bedje liggen, deze ligt ook veel te lekker vandaag. Misschien komt het omdat het zondag is, misschien ook niet. Om 10:00u gaat de supermarkt toch pas open en eerder willen we dan ook nog niet met Milo lopen. We blijven efficiënt ook al zijn we met vakantie. Net iets na tienen besluiten we dan toch maar eens uit bed te gaan. Kleertjes aan, nog even wakkerder worden en een stukje lopen met Milo. We lopen op een veldje naast de camping en laten hier Milo uit. Nog even een stukje verder naar de supermarkt waar Erik weer lekker vers brood heeft gescoord. En niet alleen brood, maar ook een cake uit deze streek. Ben benieuwd hoe deze smaakt. Snel terug naar de camping!

Weer terug op de camping dekken we de tafel en eten we een lekker vers stokbroodje met echte Beemsterkaas uit Nederland! Dit is toch echt wel de lekkerste kaas hoor, zeker op een vers stokbroodje! Na een hele stokbrood op te hebben gegeten met z'n tweetjes besluiten we ook de cake nog even te proeven. Deze is zo lekker dat we ook deze inmiddels al half hebben opgegeten. O o, wat zijn we slecht en ongezond bezig. Maar hij was ook wel heel erg lekker hihi. We ruimen alles weer netjes op en hebben besloten dat we vandaag bar weinig gaan doen. Ik ben benieuwd hoe lang Erik dat vol houdt want die kan vaak niet echt stilzitten. Ja, op de momenten dat ik iets wil doen, dan kan hij dat goed hahaha. Het relaxen gaat mij wel aardig af maar zoals al voorspelt Erik niet. Erik is aan de auto bezig want hij hoorde een irritant geluidje en wil kijken of hij dit op kan lossen...

Erik is lekker aan het sleutelen en roept mij er op een gegeven moment bij. Ik denk natuurlijk meteen, 'wat nu weer!'. Hij kan het weer niet alleen. Uiteraard. Hij heeft een dopje laten vallen en kan hier zelf niet meer bij. Dit dopje ligt op een balkje tussen de ventilator en het motorblok. En ja, met zijn grotemannenhanden past hij hier natuurlijk niet tussen! Hij loopt naar de caravan en vergelijkt onze armen en handen. Ja, de jouwe zijn een stuk smaller. Wil je me alsjeblieft even helpen? Ja natuurlijk schat, mompel ik en loop mee naar de auto. Ik probeer het met mijn rechterhand, vervolgens met mijn linkerhand en nog eens met rechts. Maar nee, het wil ook niet echt lukken. Tot ik op een gegeven moment via een bochtje net iets dieper kom en dus bij het dopje kan komen. Jawel mensen, net aan! Ik pak het dopje, probeer deze vast te houden en het lukt. YES! Erik weer helemaal blij natuurlijk, Ik was mijn handen en armen en Erik sleutelt nog even lekker verder. Het duurt wel even dus Milo komt eens een kijkje nemen wat hij allemaal aan het doen is. Is dat even gezellig!

De rest van de middag doen we eigenlijk niet zo heel veel en dat bevalt ons prima. We doen wat kruiswoordpuzzels en hangen wat in onze relaxstoelen. 's avonds hebben we nog niet echt trek dus we eten wat stokbrood met kaasjes en worstjes, een soort tapas. Dat was echt lekker! We laten Milo weer uit en die doet moeilijk vandaag.... we lopen en lopen maar hij doet niets. Fijn. Kunnen we straks weer haha. Een half uurtje tot een uur later proberen we het nog eens. We lopen en lopen maar nog steeds doet hij niets. Nou ja, het zal dan wel. Morgenochtend zien we wel weer verder. Het zit Erik nog steeds niet lekker dat de auto een vreemd geluid heeft dus die post een vraag op een fora. Hier krijgt hij na een paar uur eindelijk een reactie op maar komt er nog niet helemaal uit. Morgen maar even langs de garage voor de zekerheid. Misschien is het niets, maar just to be safe. We moeten immers nog een best stukje naar huis rijden van de week en we hebben geen zin in pech onderweg! Wij chillen nog even verder...

Groetjes en tot later :-)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Cocky:
    21 september 2015
    hoi buurtjes, heel veel indrukken opgedaan in de laatste reisverhalen, goed dat je een relax-dag had ingelast en alles in het dagboek hebt vastgelegd en de auto even te checken voor de terugreis; heel wat km's voor de boeg. Groetjes van Cocky.