Dag 17 - Het is hier fantastisch...

21 september 2015 - Santa Pola, Spanje

Goh, wat hebben we het toch goed en wat kan een mens (en hond) genieten van rust, mooi weer en een schitterende omgeving. De vakantiemodus zit er nog steeds goed in alhoewel het besef dat we al snel terug naar huis moeten steeds dieper inzinkt. Bah, we hebben helemaal nog geen zin om terug te gaan en al zeker niet om te werken. Nou ja, niet voor een baas dan. Voor onszelf, ja, dat is een ander verhaal. We doen hier genoeg ideeën op om in de webshop te zetten. Die webshop is er nu helaas nog niet, maar zal spoedig online komen! Geen idee wat wij doen? Neem eens een kijkje op http://www.dbdsign.nl of http://www.facebook.com/nldbdsignnl. Hier kun je zien wat er tot nu toe is gemaakt. We zijn er trots op en dat zal straks met de webshop alleen nog maar meer worden :-). Maar oke, genoeg reclame gemaakt. Terug naar het verhaal...

We zijn al vroeg op want Erik wil nog even met de auto langs de garage. De auto maakt een vreemd geluid en heeft iets vermogensverlies en dat is vreemd gezien we de auto net voor de vakantie iets meer power hebben gegeven. Jaja, Opel Powerrrr!! We hebben nu echt geen moeite meer met heuveltjes, althans, hadden. Om nu zo terug te rijden ziet Erik niet zitten dus we laten Milo snel even uit en rijden naar Elx (Elche). Hier zit een Opel garage en waar beter kun je terecht met je Opeltje dan daar. We komen aan en vragen aan drie medewerkers daar of ze Engels spreken, maar nee. Niemand hier blijkt Engels te spreken dus dat wordt nog wat. Met wat gebarentaal krijgt Erik het voor elkaar dat er een medewerker even naar de auto komt kijken en luisteren. Hij ziet inderdaad dat er een storing is, fijn zo'n boordcomputer, en dat de auto inderdaad een vreemd geluid maakt. Rij maar even om, gebaard de vriendelijke man. En dat doet Erik natuurlijk braaf.

Erik rijdt de auto in de garage en de vriendelijke man komt aan met een soort lezer die de storing uit kan lezen. Het blijkt de EGR te zijn, precies wat Erik al dacht. En dat is op zich niet zo erg maar wel als deze pas kortgeleden is vervangen. Potverdorie dat gaat weer geld kosten. Maar goed, het wordt alleen maar erger als we er niets aan doen en om met pech komen te staan op de terugweg zien we helemaal niet zitten. Het onderdeel hebben ze niet op voorraad maar zal er rond een uur of vier zijn. Mooi, de reparatieafspraak staat! We rijden terug naar de camping, halen onderweg nog wat boodschappen en ontbijten nog even goed. Dat broodje van vanochtend was niet voldoende haha.

Rond een uur of elf bedenken we eens wat we kunnen doen. We moeten immers op tijd terug zijn voor de reparatie van de auto. De bergroute opnieuw rijden en naar de waterval wordt dus al niets. Het rijden alleen kost ons al ruim 2,5 uur (retourtje) en we weten niet eens zeker of Milo daar mag komen. Het is zo zonde van de tijd als je daar eindelijk bent na een lange rit en Milo mag er niet komen. Dus nee, dat wordt het niet. Erik besluit daarom maar even te douchen. Lekker fris komt hij terug en zit hij te zeuren dat hij niet genoeg korte broeken heeft.... Mannen! Ze zijn soms nog erger dan vrouwen ;-). Jessica komt met het idee om even naar de Sprinter te lopen, een winkel hier verderop vlakbij de supermarkt. Zij hebben vast korte broeken en wellicht zit er iets tussen.

Nadat Erik zich heeft aangekleed lopen we samen naar de Sprinter. Leuke winkel met sportkleding en ze hebben van alles. Niet duur ook! We zoeken korte broeken met zakken. Dat is wel zo handig. Jessica gaat niet specifiek op zoek maar loopt wat rond. Ze ziet wandelstokken hangen voor maar een tientje! Volgens mij betalen we hier in Nederland zo'n drie keer zoveel voor. Maar, we nemen ze niet mee. Want wanneer gebruik je ze nu? Alleen met het lopen in de bergen en dat hebben we al een tijdje niet gedaan. Hop. Verder op zoek naar de korte broeken. We vinden er een paar die wel oke zijn, maar toch niet helemaal. In het middenpad ziet Jessica een leuk broekje hangen, met zakken en niet zo kort ook. Dat wordt hem vast! Nu nog de kleur. Erik kiest de zwarte uit. Nu maar op zoek naar wat shirts ook. Maar wacht, deze broek is ook leuk! En wat een mooie kleur. Dat mooie blauw, koningsblauw heet het geloof ik. Prachtig. Die nemen we ook mee, voor zeven euro kun je dat toch niet laten hangen?! Oke, verder naar de shirts. Erik kiest er eentje uit, feloranje. Valt lekker op tijdens het hardlopen wat we nooit doen :-). We rekenen af en lopen terug naar de camping.

Op de terugweg glippen we de Merca China nog even binnen. Dit is en soort Action wat we in Nederland hebben. Veel spullen, niet altijd goede kwaliteit maar zeer goedkoop! De screenprotector van Jessica haar mobiel laat los en ze hebben hier vast een nieuwe. Na wat gezoek en een enorme keuze uit hoesjes heeft ze er eentje uitgezocht. Zwart met knalroze. Ach, het is toch maar voor even. Op het zakje staat dat er een screenprotector bij zit, althans... dat dachten we. Eenmaal terug bij de camping zien we dat dat niet het geval is. Maar het hoesje past geweldig. Toch een goede koop dus en dat voor maar vier eurootjes. Koopje!

We chillen en relaxen wat tot het alweer tijd is om met de auto naar de garage te gaan. Erik gaat dit keer alleen ook al schijnt het niet lang te duren. Rond vieren wordt ik gebeld door Erik. Het duurt nog wel even. Twee uurtjes welteverstaan. Maar oke, Erik zit daar en ik met Milo bij de caravan. Dat wordt chillen! Ik heb inmiddels wel genoeg zon gezien en ga lekker binnen televisie kijken. Ja, heel slecht. Ik weet het. Maar het was wel even lekker :-). Rond zessen wordt ik opnieuw gebeld door Erik, hij is op de terugweg! Jippie. Kunnen we zo lekker gaan eten. Er staat weer iets heel lekkers op het menu en Jessica maakt het klaar. Hmmm.... dat smaakte goed. We laten Milo nog even uit na het eten en hangen daarna nog even lekker in ons tijdelijke tuintje. Goh, wat is het toch heerlijk hier.

Op naar morgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade