Dag 3 - Les Cascades

7 september 2015 - La Roque-sur-Cèze, Frankrijk

Uitslapen!! Nouja, uitslapen... We werden vanochtend rond 07:00u wakker dus dat is al iets later dan de afgelopen dagen. Hoe onze wallen erbij hangen? Nog net zo laag als dat we weg gingen haha. Gisteravond hebben we een heerlijk avondje gehad. We zijn even bij onze buurtjes verderop langs geweest en hebben daar een tijdje gekletst.

De ochtend start met een ​heerlijke douche, nouja heerlijk. Voor een camping is het een aardige douche ;-). Daarna zijn we een stukje gaan wandelen met Milo en op de terugweg hebben we meteen het verse brood bij de receptie opgehaald. Vers stokbrood, croissantjes en chocoladebroodjes, jammie! Dit is in Frankrijk zo'n beetje ons standaard ontbijt en lunchmenu, hoe slecht! We komen tonnetjerond terug denk ik zo. Omdat we vanavond wel eens iets echt lekkers willen eten besluiten we wat boodschapjes te doen bij de supermarkt hier. Er zit een Carrefour en een Intermarche om de hoek, dus daar is vast iets te vinden. Het is een kwartiertje rijden voor we bij de supermarkt aankomen, altijd enorm groot hier. Rijen vol toetjes en ander lekkers. We zijn snel afgeleid zoals je zult begrijpen... We halen een tas vol lekkers en kunnen vanavond bourgondisch genieten.

Weer terug op de camping zet Jessica nog even snel de twee reisverhalen van de eerste dagen online, die hadden jullie nog tegoed. Erik is ondertussen al weer weg en staat verderop te kletsen met de buurtjes. Zijn favoriete connecties zijn allemaal grijs, dat blijkt ;-). Op een paar Nederlanders na staat de camping vol met Duitsers. Ook niet erg want die begrijpen we tenminste. Rond een uur of één is het dan toch wel weer tijd voor de lunch. Tijdens de lunch bespreken we wat we eens zouden kunnen gaan doen. We besluiten lekker met Milo het water in te duiken, nouja Erik dan. Het water is nog best koud dus Jessica blijft mooi aan de kant. We lopen met Milo richting het water. Hij wordt helemaal hyper!! En ja, nog erger dan normaal. Milo trekt een sprintje naar het water en duikt er vrijwel direct in. Erik twijfelt nog iets maar duikt er niet veel later achteraan. Als je er eenmaal doorheen bent gaat het wel zegt hij nog. Milo heeft het reuze naar zijn zin en wil het water niet meer uit. Hij piept om steentjes te gooien waar hij vervolgens achteraan zwemt. Heel grappig om te zien. Na een flinke tijd te hebben gezwommen besluiten we terug naar de caravan te gaan. Milo wil natuurlijk niet, maar het wordt nu toch echt wel tijd. De rest van de middag doen we niet zoveel en dat is eigenlijk niet echt iets voor ons. We wandelen normaliter heel veel maar er is hier in de omgeving niet heel veel te beleven.

Het is half zeven als w​e trek beginnen te krijgen en Jessica mag weer koken. Ze heeft hier eigenlijk geen zin in en stelt voor pizza te bestellen bij het restaurant op de camping. Erik stemt in maar helaas is het restaurant op maandag niet open,...Toch koken dus. Er staat vanavond eend met gebakken aardappeltjes en sla op het menu. Dat is zeker smullen zolang het maar goed klaargemaakt wordt, maar dat kan Jessicaatje wel! De eens smaakte heerlijk! Tijdens het avondeten zijn we nog wat aan het brainstormen over de business en wat we allemaal nog kunnen doen. We hebben veel ideeën en schrijven alles op. Na de vakantie gaan we er weer helemaal voor!! Na een tijdje ideeën over en weer te hebben gehoord gaan we Milo even uitlaten. Erik heeft gezien dat er een cache (geocache) in de buurt van de watervallen zit en die willen we gaan zoeken. We lopen die kant op maar merken al snel dat de cache aan de andere kant van het water zit en daar gaan we zo niet komen... We lopen een stukje verder naar het stadje en de brug waarover we een aantal jaar geleden hebben gereden om bij de camping te komen. Deze brug heeft een breedtebeperking van 2.10m en dat is niet voor niets! Dat we daar toendertijd overheen reden moesten de wandelaars op het randje van de brug gaan zitten anders konden wij er niet langs haha. Met die nieuwe caravan hoeven we dat echt niet te proberen hoor...

We lopen via het stadje terug naar de camping en dat loopt een stuk beter dan die steile helling van gisteren! We chillen nog wat en de ideetjes voor dbdsign.nl blijven binnenstromen. Voordat we overstromen met ideeen moeten we nog wel even de afwas doen en de rest van de avond? Lekker chillen...

Fijne avond en tot morgen​!