Dag 7 - Navajas...

11 september 2015 - Navajas, Spanje

We worden deze ochtend wakker van vallende regendruppels op het dak… Dat is een fijn begin! Gelukkig hoeven we niet veel op te ruimen en kunnen we vanaf 08:00uur onze weg vervolgen. En daarbij is dit de enige slechte dag die in deze regio verwacht werd. Rond Valencia zou het veel beter moeten zijn en dat hopen we dan maar. Het is nog erg vroeg maar we stappen meteen uit bed. We eten wat en lopen het ochtendrondje met Milo. Een hele korte dit keer want het regent inmiddels iets harder. Weer terug bij de caravan pakken we alles snel in en kijken we hoe laat het is. Vijf over acht! Dat is mooi, snel de caravan aankoppelen, betalen en wegwezen.

We hebben dit keer een leuke camping uitgezocht nabij Valencia, althans dat denken we. We gaan op pad en rijden die kant op. Rond het middaguur komen we aan bij de camping en de eerste indruk is goed. We checken in en mogen een mooi plaatsje uitzoeken. Dat klinkt goed. We rijden richting de kampeerplekken en zien dat het mooie terrassen zijn. Prima! Geen gedonder met gras o.i.d. en dat is altijd fijn. Het is trouwens bloedheet hier en dat is wel weer even wennen. In Frankrijk was het gewoon lekker warm en kon je nog iets doen. Hier kun je beter de hele dag aan of in het water zitten en verder niks doen. Maar ja, dat is te verwachten in Spanje of niet!

We zetten de caravan op een mooi plekje en installeren ons. Ook spannen we het zonnedoek om meer schaduw te creëren, dat is zeker nodig hier! Wat ons nu pas opvalt is dat er twee Engelse caravans naast ons staan en deze lijken heel erg op die van twee stellen die wij twee jaar gelede op de camping in Peniscola hebben ontmoet. Hele leuke mensen!  Maar ja, ze zitten er niet dus we weten het nog niet zeker. Even afwachten tot ze terug zijn…  In de tussentijd is nog een ander Engels stel bij ons komen staan en deze hebben een caravan mover! Wat een ding zeg. Ze koppelen de caravan af en d.m.v. een afstandsbediening zet hij de caravan op de juiste plaats. Super handig!

We hangen wat bij de caravan en kletsen wat met de buurtjes als de twee Engelse stellen aan komen rijden in de auto. En ja hoor, dit zijn de twee stellen die we toentertijd in Peniscola al hebben ontmoet. Hoe toevallig! We kletsen nog even wat en gaan allen ons eigen ding weer verder doen. Er staan trouwens veel Engelse mensen op de camping hier, een verdwaalde Duitser en een paar Nederlanders. Lekker hoor en lekker rustig ook. Is dit dan de stilte voor de storm?????

Erik en ik besluiten snel nog even wat boodschapjes te doen. De caravan is inmiddels goed afgekoeld en door de luchtcirculatie aan te zetten blijft het ook lekker koel. Kan Milo lekker in de caravan blijven want ja, in de auto kunnen we hem zeker niet laten! We rijden snel naar een supermarkt een stadje hier vandaan maar helaas is deze niet open. Op naar de volgende. Deze is een kwartiertje rijden en valt dus ook nog wel mee, maar het idee Milo achter te laten is niet zo fijn… Snel boodschappen doen, en ja met snel bedoelen we ook echt snel! Binnen vijf minuten stonden we weer buiten! Hoppa, snel in de auto en terug naar Milo. Terug bij de caravan zien we Milo lekker rustig op z’n matje liggen, de lieverd. Even lekker knuffelen en dan is het alweer tijd voor het eten. Erik mag koken vandaag. We hebben ‘pinchos’ op het menu staan. Dit lijkt op kleine sateetjes in diverse kruiden. Zal vast lekker zijn! En ja dat waren ze zeker.

Inmiddels stroomt de camping vol met Spanjaarden…. Als dat maar goed gaat. Met Spanjaarden gaat meestal veel herrie en dus overlast gepaard. Laten we hopen dat dat mee valt. Ook wordt er in de verte vuurwerk afgestoken en hierdoor raakt Milo van slag. Die rent de caravan uit en verstopt zich eronder. Fijn…. Dat wordt vast een gezellige avond.

Morgen lezen jullie het vervolg van deze avond en ik hoop met recht dat we kunnen zeggen dat deze rustig is verlopen. Ik ben wel even toe aan een goede nachtrust namelijk.

Truste alvast luitjes!

1. Pap en mam:
    11 september 2015
    Wat toevallig dat jullie diezelfde twee stellen weer tegenkwamen Kus pap en mam XXX
  2. Cocky:
    15 september 2015
    Jessica & Erik, ik geniet van jullie verhalen. Thanks. Groeten aan Milo.