Dag twee van ons nieuwste avontuur

23 december 2018 - Älmhult, Zweden

Vanochtend werden we beide ontzettend vroeg wakker. We hebben wel lekker geslapen en belangrijker nog, Erik heeft geen last van z'n rug! Aangezien we op een camperplaats staan en we geen echt toilet voorhanden hebben besluiten we dan ook maar weer snel op pad te gaan en vandaag wat kilometers te maken. Met als eerste stop natuurlijk een tankstation! Rond 05:00u rijden we dan alweer verder richting Zweden. Er is onderweg genoeg moois te zien! Je hoeft je geen moment te vervelen. Jessica vergeet daarom nog wel eens om wat stukjes op te schrijven voor het verslag zodat we niks vergeten dus mocht het wat saai zijn.... Sorry, ik was even afgeleid haha.

Rond 09:00u rijden we Denemarken binnen. We merkten dat de grensovergang wel een heel stuk beter beveiligd is dan de laatste keer dat we hier waren. Een baan open en er worden regelmatig mensen afgehaald voor controle. Het witte busje voor ons en de Fransoos die ons net inhaalde worden er onder andere afgehaald. Wij niet! Zien we er toch betrouwbaar uit :-).

Een stuk verder op de route komen we dan eindelijk bij die welbekende brug waar we vanuit Denemarken, Zweden binnen zullen rijden. Het is een prachtige brug met nog mooier uitzicht. In de verte zien we boten en schepen varen en de lucht wordt al wat lichter. Zal er dan sneeuw aan komen? Nu al? Dat zou sneller zijn dan verwacht!

De brug!

Wanneer we vlak voor Zweden rijden komt de eerste sneeuw naar beneden. YES! Die kan van het lijstje af. Het is dan alweer 13:30u en we hebben er dan alweer een flink aantal kilometers in zitten. Ook hier is weer genoeg te zien. Alles onder een witte laag sneeuw, prachtige en gekleurde houten huisjes en overal leuk versierd met lampjes, kerstbomen en kerststerren voor de ramen. Echt een heel ander gezicht dan Duitsland afgelopen jaar. Dat zag er allemaal een beetje somber uit waar het er hier echt gezellig uit ziet.

On the road again...

We hebben vandaag echt heel wat kilometers gemaakt en een leuke camping gevonden. Waar we gisteren voor €1,00 stonden betalen we nu iets meer maar dan staan we ook wel op een echte camping. De camping waar we vandaag overnachten ligt in Almhult. We hebben hier een prachtige plek! We hebben stroom, toiletten en belangrijker nog, we kunnen hier lekker douchen! Het is redelijk rustig op de camping wat te verwachten is natuurlijk rond deze tijd. We staan naast een andere Nederlandse camper en er staat er nog eentje een stukje verder. Echt meer is er niet. Maar wat mooi hier, zelfs in het donker. We lopen een lekker rondje met Milo door de sneeuw. Dat vind hij fantastisch en wij natuurlijk ook. Het is wel best fris, -8!  Dus niet al te lang naar buiten en dan lekker naar binnen en wat eten. Vandaag staat er brood met Frankfurters op het menu. Heel saai misschien maar na een lange rij dag is dat heel welkom!

Na het eten lopen we nog een extra rondje met Milo en gaan daarna weer snel de warme camper in. Even de wifi aansluiten op de laptop en Ziggo aan. Gewoon lekker tv kijken met dat koude en donkere weer, net als thuis maar dan net iets compacter.