Genieten van de sneeuw

29 december 2017 - Ściegny, Polen

Het is alweer vrijdag en we zijn alweer bijna een week van huis. We hebben de sneeuw inmiddels gevonden en daar zijn we heel blij mee. De camping bevalt echter niet heel erg goed dus zijn we druk op zoek naar een andere. We zoeken in Polen, Duitsland en Tsjechië. Keuze genoeg zou je denken maar kiezen uit een boekje of van een website is niet altijd even makkelijk en daarbij moeten we ook nog eens rekening houden met dat  de wegen goed te berijden zijn. We hebben dan wel winterbanden onder de auto maar slepen er nog wat achteraan en dat maakt het soms lastig om zomaar overal te rijden. Dus zoeken, zoeken en nog eens zoeken.

Om het zoeken te onderbreken gaan we weer richting het centrum om een stukje te lopen. Na een stukje rijden over zeer goed begaanbare wegen komen we op een stuk ijsweg uit. Dit rijdt niet zo heel erg fijn. Alhoewel we beide geen watjes zijn wat dat betreft voelt dit toch niet zo heel veilig. We draaien de auto dan ook op het Spekgladde wegeneerste stuk waar dat mogelijk is en we blijken niet de enige te zijn. We komen zo nog een aantal auto’s tegen die besluiten de auto om te draaien omdat de weg echt te slecht te rijden is. We rijden weer een stukje terug richting het centrum en parkeren de auto op de eerste plek die we zien. Vlakbij een immens hotel. Echt enorm groot! Een hotel met een subtropisch zwemparadijs, 880 kamers en appartementen, een skibaan en zo nog veel meer. Een walhalla voor skiliefhebbers denk ik zo. Niets voor ons maar wel indrukwekkend om te zien. We lopen een lekker rondje om het hotel heen. Banjeren lekker door de sneeuw en komen daarna weer terug bij de auto. Terug naar de camping en tijd voor lunch.

Panorama

Vanmiddag hebben we het extra rustig aan gedaan. We hebben lekker met Milo in de sneeuw gespeelt, wat tv gekeken en we zijn op zoek gegaan naar onze volgende bestemming. Er is een camping net over de grens in Tsjechië waar we morgen naartoe zullen rijden. Het is maar 40 kilometer maar het schijnt dat je qua tijd wel eventjes onderweg bent. We vertrekken morgenochtend lekker vroeg zodat we nog naar een andere camping door kunnen rijden mocht deze toch niks zijn. Dat hadden we de afgelopen keer niet gedaan namelijk en dat bevalt toch wat minder. De douches hier zijn echt een drama en dat geen water kunnen halen op een normale manier helpt ook niet. Voor de rest is het wel een prachtige omgeving. Je kunt hier goed skiën, wandelen en er is genoeg te doen qua musea enz. Gezien Milo overal mee naartoe gaat en we hem niet lang in de caravan alleen willen laten is dat laatste geen optie voor ons. Daarnaast zijn we daar sowieso niet zo van. Laat ons maar lekker buiten vertoeven. Lekker wandelen. Genieten van de natuur en hier ook zeker  van de sneeuw.

Erik en Milo in de sneeuw  Wat een uitzicht  Aaah wat lief

De avond sluiten we af met een overheerlijke maaltijd. Lekker zoals thuis maar dan net iets luxer. Boodschappen doen is hier erg leuk. Het is toch een stuk voordeliger dan thuis dus we hebben een flink stuk vlees gehaald. Lekkere aardappeltjes erbij gekookt en een fantastische salade om het af te maken en voor de vitamientjes natuurlijk. Dat gaan we deze vakantie nog veel vaker doen.

Wij wensen jullie weer een fijne avond en komen morgen weer met een nieuw verhaal.

1. André en Gerda Vriend:
    29 december 2017
    Dat is genieten in de sneeuw. Maar doe voorzichtig.