Jippie, we zijn weer op pad!

28 december 2018 - Kvarnsjö, Zweden

Die ellendige dag gisteren zijn we alweer snel vergeten wanneer we op pad zijn. We zijn op pad richting Farnas. Hier staat de fabriek waar je die leuke bekende Zweedse paardjes kunt kopen. Het is gelukkig niet ver en we komen niet veel later aan maar... Het ziet er nogal dicht uit. Jammer, maar helaas. Dan moeten we dat souvenirtje toch maar ergens anders vandaan halen. We hebben het in elk geval geprobeerd. Hup, terug naar de weg en verder dan maar weer. Nog verder naar het noorden is het plan. Maar wacht... Zat er geen VVV kantoor in Mora? Ja, dat was ook zo! Dus daar rijden we eerst nog even langs om te kijken of ze daar die leuke paardjes hebben. Ja hoor! Die hebben ze. Maar ook hier volgt een maar want ze zijn pas om 12:00u open en het is op dit moment pas 09:30u en wachten doen we niet!

We rijden een stuk verder naar het noorden en rond 11:00u komen we bij een mooie rustplaats uit. Perfect voor een foto momentje, toiletbezoek en even een rondje lopen. Het is echt ontzettend mooi hier en een klein stukje door het bos lopen voor je bij een meer uit komt. Die is nu helemaal bevroren en er zit zelfs een mannetje op het ijs te vissen! Hoe leuk is dat. We maken wat mooie foto's en stappen vervolgens maar weer de camper in om onze reis te vervolgen. Het is nog zo'n 300km tot de stop die we in de tomtom hebben ingesteld. Dat is gewoon de richting die we op willen en we zien wel hoe ver we komen. Komen we er wel dan is dat mooi. Lukt het niet dan zijn er genoeg andere plekjes om te overnachten. Eventueel in het wild.

IMG_20181228_111619_656IMG_20181228_120020

Zo'n 100 kilometer verder gaat het lampje een beetje uit bij Erik. Die heeft tot nu toe alles gereden en het is op sommige stukken best intens gezien de sneeuw op de wegen en soms zelfs ijs. Maar over het algemeen is het zeer goed te rijden en hebben we nog niet echt een spannend momentje gehad gelukkig. We stoppen op een parkeerplaats langs de weg, doen een bakje koffie en gaan weer verder. Dat is het grootste voordeel van een camper. Gewoon stoppen waar je kunt, je beentjes strekken een koffie doen en je kunt weer op pad. Ideaal!

IMG_20181228_122401

We besluiten om er geen lange reisdag van te maken en met een uurtje ongeveer te stoppen. We kijken rond naar campings in de buurt en vinden er eentje met hele goede reviews in Kvarnsjo! Het is nog zo'n 60-70km rijden en goed te doen. De afslag die wij moeten nemen naar de camping ziet er nogal besneeuwd uit. Eens zien hoe dat gaat met deze bandjes. En hoe verbaasd wij hier ook over blijven doen de bandjes het enorm goed! Hier ligt overigens geen zand en/of grind op de weg de komende 5km... Omhoog is allemaal geen probleem, de camper rijdt echt prima. Naar beneden is soms wat spannend maar niet heel gek op deze weg! Na zo'n 5km rijden zijn de wegen bestrooid met zand en grind en rijdt het een stuk prettiger. Het eerste stuk hebben we overigens op de film en staat op Facebook. Het is echt een geweldig plekje. Re reviews waren al goed maar allemaal van zomergasten. Ook in de winter in dit een geweldige plek!

IMG_20181228_143352

Nadat we de camper hebben neergezet en ons hebben gemeld bij de receptie besluiten we een klein rondje te lopen om de omgeving te verkennen. We nemen uiteraard de camera mee en we zijn de camping nog niet af of we zien een aantal hertjes aan de overkant lopen. Dus snel foto's maken en hopen dat ze gelukt zijn. Na een klein stukje verder te zijn gelopen gaan we terug naar de camper en is het haast alweer tijd om te eten. We hebben lekker boodschapjes gedaan de dag hiervoor en gaan dit opsmullen. We koken in het hutje hier tegenover een lekkere aardappelschotel met lekker veel groenten en zalm. En het smaakte enorm goed. Nog een toetje na, een rondje met Milo lopen en Netflix aan voor de lampjes weer uit gaan.

IMG_20181228_152429

Bedankt weer voor het lezen en tot morgen!

1. Esther:
    29 december 2018
    Super gaaf zeg! En leuk om jullie zo te volgen! Have fun!
  2. Desirée:
    29 december 2018
    Fijn dat de reparatie goed gelukt is. Op naar het volgende verhaal. Leuk om jullie zo te volgen.
  3. Bren:
    30 december 2018
    Tof!! Let je wel op Eric! Hij ziet er moe uit 😢
  4. Cocky:
    30 december 2018
    mooi verhaal, met opgewekt humeur.