Op naar Karlstad, Zweden...

24 december 2018 - Älmhult, Zweden

Zo, dat is lekker wakker worden zeg! We hebben heerlijk geslapen, alles is wit en buiten koud maar binnen lekker warm. Milo heeft vandaag ook op bed geslapen want voorin blijkt het 's nachts toch nog aardig koud te worden. Het was even wennen voor ons alle drie maar nadat Milo eindelijk zijn draai had gevonden konden wij ook lekker liggen. Wat je al niet voor je hond doet! Voor we weer op pad gaan genieten we eerst nog even van een lekker ontbijtje. We springen nog even onder de douche hier en lopen daarna een rondje met Milo. En dan weer lekker op pad, verder naar het Noorden.

Als eerste stop staat de Biltema op het programma. De stoelen van de camper zitten niet zo heel lekker maar hey, wij zijn dan ook wel ontzettend verwend met onze eigen stoelen thuis en in de auto. En na deze kilometer stand is het ook niet zo gek dat ze niet zo heel fijn meer zitten. Dus op naar de Biltema en daar iets scoren waardoor we lekkerder in de camper kunnen zitten. De Biltema is overigens een enorme grote winkel waar je van alles kunt krijgen zoals gereedschap, automaterialen, dierenbenodigdheden, verwarming, loodgieterspul en nog veel meer. Rond 10:00u komen we bij de Biltema aan rijden maar deze blijkt dicht te zijn en wij zijn niet de enige die ons daarin hebben vergist. Waar bij ons blijkbaar de meeste winkels zijn gesloten op 25 december begint dat hier al een dag eerder. Maar... morgen zijn ze dan wel weer open! We stellen de TomTom in op Karlstad en rijden rustig aan die kant op. We hebben immers tijd genoeg. De eerste camping die we hebben ingesteld blijkt heel bijzonder te zijn. Een van de 10 meest bijzondere campings in Europa en deze zou open moeten zijn maar blijkt (heel bijzonder) dicht. Beetje jammer. En wat doe je dan? We proberen wat campings/camperplaatsen te bellen maar niemand is bereikbaar. Ook niet heel gek op kerstavond natuurlijk maar fijn is anders. We rijden dan toch nog maar weer een stukje verder en horen dan plots tijdens het remmen een niet zo heel fijn geluid. Het lijkt alsof de remmen het niet zo fijn meer doen of dat de remblokjes haast op zijn. O jee... we hopen dat het toch iets anders is maar ons buikgevoel zegt al van niet...

Uitzicht tijdens de rit

Het is inmiddels rond half twee als we dan eindelijk iets tegenkomen onderweg wat open is, een restaurantje, een hele bekende. Je weet wel, die ene met die hele grote M... Niet de meest ideale maar een honger dat we hebben dus besluiten we hier toch even om te stoppen en wat te eten. Dat gaat er wel in hoor! Tijdens de 'lunch' belt Erik met de verhuurder om aan te geven dat de remmen niet heel best klinken en dat het ons toch wel heel verstandig lijkt als we hier naar laten kijken. De verhuurder vind dat uiteraard geen probleem. Het nadeel alleen is dat het kerstavond is en er dus niks open is waar we dit kunnen laten doen. We rijden daarom toch nog een stukje verder richting het centrum van Karlstad in de hoop dat we een fijne camperplaats kunnen vinden, waar dan ook. Pas aan het einde van de middag rijden we Karlstad binnen en gaan we wat camperplaatsen af. De eerste is een parkeerplaats aan het water bij een kruising en goed verlicht. Een veilige maar niet al te mooie locatie dus rijden we naar de tweede die we in gedachten hebben. Meer waren er overigens ook niet. Na een paar kilometer binnendoor te hebben gereden komen we aan bij camperplaats 2. Dik in het bos en ook aan het water. Een prachtige plek, met elektra en met een toilet. Niks mis mee zou je zeggen maar het voelt een beetje 'creepy'. We besluiten daarom toch om daar niet te blijven. Er kwamen allemaal enge dingen naar boven in onze gedachten en als er hier iets gebeurt ben je ook echt alleen. Aan de ene kant is het heel fijn om zo alleen te staan maar het voelde toch niet goed. Dus terug naar nummer 1. Ondertussen hebben we ook nog even op de parkeerplaats van de Renault garage gestaan maar deze bleek pas open op donderdag 27 december en dat duurde ons toch te lang. Dus eenmaal terug op camperplaats 1 en daar maar overnachten.

All you need is love kijken in de camper

We staan net na 17:00u dan weer op camperplaats 1 en het is hier prima. Er stoppen af en toe wat taxi's en er rijden genoeg bussen voorbij. Daarbij is het goed verlicht en staan we hier prima. We eten nog even wat, lopen weer een rondje of 2 met Milo en besluiten dan echt in de camper te blijven voor de rest van de avond. Lekker warm en lekker 'all you need is love' kijken omdat Erik dat zo graag wil. Gezellig met onze kerstlampjes en de van huis mee genomen kerstkaarten in de camper. Helemaal in de kerstsfeer dus :-).

Fijne feestdagen allemaal!!

1. Cocky:
    25 december 2018
    Gewoon doorrijden en niet te hard remmen hoor, en neem de tijd : het is vakantie! Groeten aan Milo .xxx.
  2. Frank:
    25 december 2018
    Kom even langs bij ons 😉
  3. Desirée:
    27 december 2018
    Remmen is toch wel heel belangrijk