De laatste dagen...

8 januari 2019 - Oslo, Noorwegen

Wat een nacht zeg, Erik heeft de hele nacht liggen woelen en draaien want die voelde zich niet lekker. Een rommelige maag en misselijk. Rond enen gaat hij even een frisse neus halen om te kijken of dat helpt, niet veel maar gelukkig wel genoeg om weer te gaan slapen. Maar ondanks de redelijk gebroken nacht hebben we nog aardig goed geslapen. We zijn alleen beide erg moe en hebben dus ook niet zoveel zin om ver te rijden vandaag. We starten langzaamaan op en maken de camper weer rijklaar. Uiteraard gaan we wel weer genieten van al het moois wat we onderweg zien als we iets zien. We willen nog even ontbijten voor we echt op pad gaan maar het brood is op dus de eerste stop van vandaag is de supermarkt die hier om de hoek zit. We halen wat lekkere broodjes en meteen wat avondeten voor vanavond en gaan weer op pad.

IMG_20190107_110714

Rond Geilo vinden we een grote parkeerplaats waar we de camper parkeren en even gaan ontbijten. Gezien de vele skibordjes bevinden we ons vast in een ski-gebied... Maar daar doen wij niet aan. Wij genietem van het mooie uitzicht vanuit de camper en genieten tegelijkertijd van een lekker ontbijt. Hoe mooi kan het leven zijn. Het inmiddels alweer 11:00u dus ontbijt kun je het haast niet meer noemen maar we zijn toch al een tijdje ons ritme kwijt. Hopelijk komt die wel snel maar zeker voor komende maandag weer terug... Want dan mogen we weer aan het werk! Onderweg maken we nog een aantal stops waar iets bijzonders te zien zou moeten zijn. Dat is niet altijd zo of het is dicht of we vinden het niet. Maar we hebben wel wat mooie plaatjes kunnen schieten. Dus we zijn weer helemaal blij.

IMG_20190107_111147IMG_20190107_124218

Wanneer we bijna bij de camping zijn wordt het al wat drukker op de weg. We moeten even heel hard remmen omdat er iemand voor ons de weg op schoot en horen een luid kabaal! Oh nee, wat nu? We parkeren de camper en zien dat het toiletblok en de koelbox los zijn gekomen. De koelbox heeft met volle kracht beide bakjes van Milo weten te breken dus dat is balen maar verder is er gelukkig niks aan de hand. Na 3km komen we aanrijden bij de camping en alles ziet er donker uit. Laten we toch maar even kijken of ze open zijn zoals de website aangeeft maar nee hoor. Closed for the season! Jemig en net nu we echt geen ene zin en/of puf hebben om nog verder te rijden maar we moeten wel. Een uur verder rijden zit nog een laatste camping in Oslo. Zo ver wilden we vandaag eigenlijk niet maar dit is de enige camping die nog open is in deze hele regio. We bellen dit keer nog wel even om te checken of ze echt open zijn en gelukkig is dat zo. Dus op weg naar Oslo dan maar. We rijden nu midden in de spits en het is dus lekker druk. File en veel sneeuw dat naar beneden komt. Niet ideaal maar ach we komen er wel. Er blijkt verderop een ongeval te zijn gebeurt met een vrachtwagen en daardoor loopt het wat vast. We staan maar eventjes in de file en kunnen daarna aardig goed door rijden. We komen rond zessen bij de camping aan, checken in en doen ons ding. Een Nederlandse en Duitse jongen komen met een camper bijna naast ons staan en we kletsen wat. Deze twee studeerden een half jaar in Bergen, hebben daarna een roadtrip gedaan door Noorwegen en Zweden en pakken de boot morgen terug naar huis. Net zoiets als wij dus ook. Altijd leuk om ervaringen uit te wisselen en wat te kletsen. Na al dit geklets eten we wat, doen we de afwas en gaat Netflix weer aan. Dat was het voor die dag.

IMG_20190107_132834

De volgende ochtend worden we wat later wakker dan normaal en dat is helemaal prima! We hebben niks op de planning staan en we zijn ook niet echt van plan om veel te doen. Milo mag nog steeds geen lange stukken lopen en we willen de camper laten staan zoals hij staat. Er is hier bij de camping niet gestrooid en we staan nu prima en willen dan ook de camper niet gebruiken vandaag om ergens naar toe te rijden. Na het ontbijt lopen we naar een supermarkt hier in de buurt. Door de sneeuw naar de Joker, de dichtstbijzijnde buurtsuper. We zoeken naar nieuwe bakjes voor Milo maar die hebben ze helaas niet. Hmmm jammer. Maar verderop zit nog een andere supermarkt. Die is zo'n 1,5-2km verder. Niet ver zou je denken maar op deze gladde en vaak steile wegen duurt het allemaal wat langer dan je zou willen. We pakken wat short cuts waarbij Jessica een paar keer onderuit glijdt maar uiteindelijk zijn we er! Ook hier alleen helaas geen bakjes voor Milo dus we lopen maar weer terug naar de camping.

IMG_20190108_122813

De rest van de middag lopen we een paar keer met Milo, kijken we wat series op Netflix en chillen we de rest van de middag. Meer is er niet te vertellen over deze twee dagen, sorry. Hopelijk is het volgende verhaal spannender :-)

Fijne avond luitjes!

1. Desirée:
    8 januari 2019
    Ondertussen hebben jullie prachtige foto's om kerstkaarten te drukken💡
  2. Cocky:
    9 januari 2019
    na tegenslag komt weer zonneschijn!