Nog 6 nachtjes slapen....

29 september 2014 - Spaarndam, Nederland

Wat begon als een grap wordt nu werkelijkheid!

Begin dit jaar opperde Jessica dat ze eens iets anders wilde dan die warme vakanties. Een reis naar de Noordkaap leek haar wel wat. Erik was meteen enthousiast op het moment dat hij hoorde dat Jessica dit jaar naar het noorden wilde reizen en de plannen werden gemaakt.

We hebben uiteraard eerst uitgezocht wat de beste periode is om naar Noorwegen te gaan. Oktober is niet ideaal maar je hebt wel de grootste kans om het Noorderlicht eens te kunnen zien. Het doel is namelijk niet alleen de Noordkaap te bereiken, maar ook om het Noorderlicht te zien.

Een paar maanden geleden zijn we gaan inventariseren wat er nog gedaan moest worden voor de reis. We gaan immers met de auto en caravan wat het helemaal een avontuur maakt. De caravan is inmiddels helemaal nagekeken en 'geïsoleerd'. In oktober wil het nog al eens voorkomen dat het sneeuwt... Ook de gasflessen zijn omgeruild voor grotere flessen zodat we voldoende bij ons hebben. Het plan is om ook wild te kamperen. Gewoon op een mooi rustig plekje. Heerlijk toch?

Nadat alle nodige inkopen zijn gedaan zijn we gaan zoeken hoe we het beste naar Noorwegen kunnen reizen. Er zijn twee opties om met de auto te reizen.
1. Via (tol) bruggen
2. Met de boot
Wij hebben besloten dat we via thuis naar Kiel (DE) afreizen. Vanaf hier reizen we met de boot naar Göteborg (SE). De boot vertrekt rond 19.00u en we komen dan de volgende ochtend aan in Göteborg. Dit scheelt een hele dag rijden en een maaltijdje koken. We hebben een buitenhut geboekt waar Milo ook welkom is. Prima geregeld!

image

Vanaf Göteborg wordt het nog een hele reis. De verwachting is dat we totaal zo'n 6000KM zullen afleggen. De grotere plaatsen op de kaart zijn gemarkeerd en het is de bedoeling dat we zo zullen rijden. Of dat ook gaat gebeuren zien we op dat moment wel. We hebben niets geboekt dus kunnen gaan en staan waar we willen.

We kunnen haast niet wachten!

1. Eva Philips:
    29 september 2014
    Spannend, ik ga jullie volgen!
  2. Annette:
    29 september 2014
    Geniet!
  3. Johan:
    Enjoy!!!!
  4. Kirsten:
    Hi Jes,

Ik ga jullie reisverhaal volgen! Heel veel plezier!!!
  5. Yvette:
    30 september 2014
    Wat een gave reis zeg!! Veel plezier xxx
  6. Jessica:
    10 oktober 2014
    Thanks all.
    Het is een trip om nooit te vergeten, zo ontzettend gaaf hier.
    xx