Blijft het sneeuwen of toch niet?

4 januari 2018 - Klingenbrunn, Duitsland

Na een heerlijk avondje slapen worden we wakker met het geluid van regendruppels op de caravan. Neeeeeee!!!! Geen regen alstublieft! Dat willen we echt niet. Het was hier nu net zo mooi. Alles onder de sneeuw, in het bos en alle uitzichten :-(. Het blijkt echter geen echte regen te zijn maar ijzel. Maar ook dat is niet zo fijn. We bereiden ons voor op een saaie dag in de caravan. Wandelen wordt het zeker niet met dit weer!

We moeten toch even naar buiten want Milo moet gewoon uit, dus we lopen een rondje door het bos. Best een stukje maar toch niet heel lang. Milo geniet lekker van de sneeuw en ook wij ondanks de ijzel/regen. We worden zeiknat en zijn het lopen toch best snel zat dus hobbelen we snel terug naar de caravan waar we weer op kunnen warmen bij de kacheltjes. Het blijft de hele ochtend maar regenen en we vervelen ons toch wel een beetje. We hebben geen puzzelboekjes of spelletjes bij ons dus kijken wat tv zoals gewoonlijk.

Rond lunch gaan we maar weer even boodschappen halen. Dit keer niet bij die twee van gisteren maar bij de Netto. Eens kijken wat ze daar hebben. We scoren weer wat aardappeltjes, een lekker stukje vlees, wat salade en natuurlijk wat brood en beleg. De rest hebben we nog dus de schade valt weer mee. Alhoewel dat sowieso wel meevalt. Het is hier vergelijkbaar met Nederland. Nu snel terug naar de caravan en lekker lunchen. Broodjes ei met spek staan op het menu! Die gaan er altijd wel in, zeker bij Erik. Die smult daar altijd lekker van. Het regent nog steeds en na een uurtje begint het ook nog eens harder te waaien. Als het maar niet gaat stormen zoals in Nederland waar het code oranje is. De dijk tussen Enkhuizen en Lelystad is afgesloten en de Zeeburgertunnel. Gelukkig worden we goed op de hoogte gehouden van alles wat er in Nederland gebeurt ;-).

Als het goed is gaat het rond vijven sneeuwen. Althans dat is wat de weer-apps zeggen. Eerst zou het om 15:00u al sneeuwen maar het schuift steeds een uurtje op helaas. Het hagelt nu en ook de wind steekt weer lekker op. . Wat een ontzettend saaie dag is het zo zeg. We hopen dat het morgen beter wordt.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl