Sneeuw!

28 december 2017 - Karpacz, Polen

Goedemorgen luitjes! Deze fantastische dag begon weer lekker. We hebben een heerlijk rondje met Milo gelopen en tijdens dat rondje zagen we een Duitser die vaststond met zijn camper in de blubber. En diep ook. Daar zou die echt niet zonder hulp uitkomen. Dus, sociaal als wij zijn, hebben we deze beste man een handje geholpen. Modder weghalen, stenen verzamelen, onze rijhulp tevoorschijn halen en zo na een tijdje klooien heeft Erik de camper eruit kunnen trekken. Althans gedeeltelijk. De beste man was toe aan een pauze dus heeft hij die genomen. Het laatste beetje heeft zijn maatje hem geholpen. Hij kwam nog langs om ons te bedanken en om de uitrijhulp terug te brengen. Die was helaas gescheurd dus wilde hij hem ‘overkopen’. Ook goed. Zo lang wij maar geen pech krijgen…

De ochtend is zo lekker omgevlogen en we hebben zin om iets leuks te doen. Het sneeuwt inmiddels ook een beetje en we besluiten om lekker een stukje te gaan Jippie! Sneeuw!!lopen. Het is best een eindje naar het dorp dus pakken we de auto en we rijden die kant op. Overal en dan ook echt overal kun je enkel parkeren en contant betalen. Niet met euro’s natuurlijk dus dat werd wat lastig. Zo rijden we een stuk door en vinden uiteindelijk een soort parkeerplaatsen langs de weg waar we niet hoeven te betalen. Mooi! Dat is een lekker plekje voor ons. We parkeren de auto en lopen een stukje richting het centrum. We hebben hier een wandelpad gezien dus daar lopen we naartoe. Na een paar minuutjes over de spekgladde wandelpaadjes komen we aan bij het begin van het pad. Althans dat denken we. We lopen een stukje. Milo Genieten van de natuurgeniet van de sneeuw en wij van het uitzicht. Niet veel later besloot Milo even lekker door een heerlijke drol te gaan rollen… Dat was dus niet de bedoeling! Stinken die hond, niet normaal. Erik probeert het ergste er nog af te wassen met koud water uit het stroompje waar we langs lopen maar zelfs dat helpt niet. Nu ruiken Erik z’n handen ook niet zo fris meer… Op dit moment waren we het dus wel even zat en lopen we terug naar de auto. Op naar de camping waar we Milo even goed kunnen wassen.

Op de camping waar we nu staan hebben ze geen echte handige voorzieningen voor water. Ze hebben douches die het amper doen en nergens een plek waar je De campingecht een emmer water kunt pakken. Dus dat wordt behelpen met de middelen die er wel zijn. Een kinderbadje dus! Het kinderbadje is na een stuk of 100 keer drukken op de doucheknop dan eindelijk met een bodempje gevuld. Jippie! Hoppa, Milo in bad en wassen maar. Hij vind het maar niks maar hij moet toch echt gewassen worden want hij stinkt echt ontzettend. Na een half uurtje klooien verder is Milo weer een beetje fris en zijn tuigje ook. Milo rent het hele douchegebouw door om zich droog te lopen maar dat helpt uiteraard niet. Even snel de handdoek erover en klaar istie. Terug in de caravan spuiten we nog maar even wat Febreze op z’n vacht want in de verte ruik je toch nog iets niet zo frissigs. We weten het, het is niet goed maar die stank is ook niet te harden. Zeker niet als je met zijn drietjes in een kleine ruimte zit voor nog zo’n twee weken.

Aan het einde van de middag halen we nog even de nodige boodschapjes en laten we Milo nog even lekker door de sneeuw rennen op de camping. Erik gooit een Spelen in de sneeuwballetje en Milo brengt deze (meestal) weer terug. Zo gaat het een paar keer totdat Erik de bal over het hek besluit te gooien. Niet expres natuurlijk (zegt hij). Maar zo hebben we weer wat te doen haha. Dat wordt zoeken. Het duurt even voor we de bal vinden want het is alweer donker. Middels een zaklamp en de gooistok krijgen we de bal uiteindelijk toch weer te pakken en gooit Erik deze nog een paar keer zodat Milo goed moe is voor het eten. We eten vanavond lekkere aardappelpartjes met ontzettend veel groenten en een lekker stukje kipfilet. Oh oh, wat zijn we toch weer gezond bezig. En dat op vakantie! Na het avondeten lopen we nog een laatste rondje en kijken we lekker de hele avond Comedy Central. Echt buiten zitten doe je met dit weer namelijk niet ;-).