Dag 8 - Een week onderweg...

12 september 2015 - Navajas, Spanje

Gisteravond werd het in ene enorm druk op de camping. De camping stroomde vol met heel veel Spanjaarden en deze kunnen, vooral in groepen, erg luidruchtig zijn. Volgens onze buurtjes schijnen deze mensen alleen voor het weekend te komen. Even relaxen en dan zondags weer weg. We will see… Ze zijn in elk geval erg aanwezig en goed te horen, maar ach, als het maar voor twee dagen is kunnen we daar nog wel aan wennen haha. Rond twaalven is het helemaal stil op de camping gelukkig en kan ook Erik zonder oordoppen lekker slapen.

We zijn inmiddels een week verder en echt in de vakantiemodus. We genieten enorm van het mooie weer, de omgeving en elkaar. Weer eens even rustig de tijd om samen leuke dingen te doen. Alhoewel het enorm warm is in Spanje proberen we elke dag sowieso wel iets te doen. Tijdens het warmst van de dag genieten we van onze siestas.

Vandaag gaan we eens even kijken waar de waterval is. Deze schijnt hier niet ver vandaan te liggen en de moeite waard te zijn om te bekijken. Als het erg warm is kunnen  we daar ook zwemmen dus dat is helemaal mooi meegenomen. We ontbijten wat, pakken onze spulletjes voor onderweg (water enzo) en gaan op pad. We checken nog even bij de receptie welke kant we ongeveer op moeten en zoeken het pad naar de waterval. We lopen via het dorpje naar beneden richting de kerk en moeten hier via een aantal smalle straatjes naar het begin van het pad. Het duurt niet lang voor we er zijn en horen het water al kletteren. Het is een leuke wandeling en niet te zwaar. Gewoon een lekkere route en lopen veel in de schaduw. We moeten het water blijven volgen en dat doen we dan ook braaf. Op een gegeven moment lopen we een soort groene oase in, prachtig! Enorme grote varens, of wat voor planten het ook zijn, staan langs het pad. Rechts van ons staan huizen op rotsen die al aardig afgebrokkeld zijn. We moeten er niet aan denken hier te wonen. Stel je voor dat de ondergrond wegzakt en je huis meeneemt… Dat is niet fijn!

Na een kwartiertje lopen komen we bij een trappetje. Bovenaan het trappetje is een politielint gespannen over de weg. Waarom? Geen idee. We zien niets geks behalve dat we het pad niet konden volgen en dus via het trappetje omhoog via de weg verder moesten lopen. Bovenaan het trappetje zien we waarom het lint gespannen was. Er is een modderstroom geweest hier recht over de weg maar je kunt er wel gewoon langslopen en dat doen we dan ook. Na nog geen vijf minuutjes lopen zien we de waterval al! Wat een prachtig gezicht. We lopen verder en komen steeds dichterbij de waterval. We zien onderweg nog een fotograaf die een fotoshoot doet. Maar daar kwamen we niet voor. We lopen verder naar de waterval. Er zijn mensen aan het zwemmen. Zal het water dan al echt zo lekker zijn? Even met het handje voelen…. Brrrrr nee niet echt. Wij gaan dus niet zwemmen hier! Milo maakt het niets uit en zit al in het water voor wij het doorhebben. Even lekker afkoelen zal hij wel gedacht hebben en geef hem eens ongelijk! We laten hem even kort zwemmen en lopen nog een stukje verder maar helaas houdt het pad hier op. Dan maar weer terug.

We zien links nog een klein paadje dat omhoog loopt. Zullen we via dit pad omhoog naar de waterval kunnen lopen? Even het trappetje blijven volgen. We komen helaas niet erg ver en ook hier stopt het pad. Dan maar weer terug naar beneden. Wel jammer hoor… We lopen via het dorpje en alle smalle straatjes terug naar de camping die gelukkig niet heel ver weg is. Het is inmiddels al aardig warm geworden ( 26gr). Eenmaal terug op de camping ploffen we in onze stoelen en rusten we even uit. Het is verder veel te warm om überhaupt nog iets te doen.

Erik raakt aan de praat met de overbuurtjes en ook Jessica komt er even bij. We kletsen en kletsen en hebben het over campings die we reeds bezocht hebben. Ze pakken stoelen erbij en zetten wat tapas op tafel, lekker en gezellig hoor! Hey, wat is dat? Ik voel een druppel. En nog een. Nee joh, dat kan niet. Er is geen wolkje te zien. Ik zie ze vast vliegen… Maar nee, ik ben niet de enige en er vallen steeds meer druppels. Het eerste buitje van vandaag. We nemen afscheid en gaan terug naar ons plekje. De buurtjes waren na twee biertjes wel even toe aan een siesta haha. Gelukkig hebben wij een zonnedoek gespannen zodat we een redelijk grote overkapping hebben. Dat is zeker nu wel even lekker. Er volgen nog wat korte en soms zelfs stevige buitjes maar het blijft warm.

Het is inmiddels alweer tijd voor het avondeten. Net als gisteren hebben we spiesjes op het menu. Lekker met een stokbroodje en wat lekkere kaasjes en vleesjes. Niet heel gezond maar dat maken we morgen vast goed. Na het eten maken we een lekkere wandeling met Milo en daarna komen de huishoudelijke taken weer aan de beurt. Jessica ziet dat er code geel voor deze regio afgegeven is en deze houdt aan tot negen uur vanavond. Dit vanwege de verwachte regen en onweer. Nou, wij zijn benieuwd. Als deze codes net zo snel worden afgegeven als in Nederland dan zal het allemaal vast meevallen. Omdat het regent blijven we een beetje bij de caravan hangen en doen we kruiswoordpuzzels om de tijd een beetje te doden. De tijd vliegt voorbij!

Het is inmiddels na negenen en we hebben geen onweer of stortbuien gehad. Dat viel allemaal best wel mee dus! Nog even rustig aan vanavond en dan lekker naar bed.

Adios!

1. Cocky:
    13 september 2015
    vlot verhaal en ik voel de spaanse sfeer . Cocky.