Dat is balen...

5 januari 2018 - Velserbroek, Nederland

We worden deze ochtend wakker na de hele nacht regen te hebben gehad. Jemig wat balen zeg! Erik slaapt steeds slechter vanwege rugpijn en ook dat helpt niet. We zijn er beiden een beetje chagrijnig van en dat is nu net niet de bedoeling van vakantie toch?

We kijken het journaal nog even voor we met Milo lopen. Gestrande reizigers in de Franse Alpen wegens hevige sneeuwval... Ok, dat was voor ons nog een laatste uitwijk maar heeft ook niet zoveel zin horen we nu. Dus nee, we gaan echt naar huis. Helaas is het niet anders. Dat is dan een nadeel van gewoon gaan en zien waar je terecht komt. Het is niet altijd zoals dat je gedacht en/of gehoopt had. Maar we hebben toch veel leuke dingen gedaan ondanks het weer en ook nog een beetje sneeuw gezien hier en daar.

Erik oppert om naar huis te gaan. Zijn rug gaat niet lekker op het moment, al voor de vakantie niet en vanwege het vele zitten vanwege het slechte weer wordt het ook niet beter. Jessica stemt toe zonder enige aarzeling. Je kunt immers beter thuiszitten met slecht weer dan ergens in een ander land in een klein caravannetje. We ruimen alle spulletjes weer netjes op, doen de laatste afwas en checken uit bij de receptie. Op naar huis...

We hebben de terugreis in twee dagen gedaan. We hadden nog 900 kilometer te gaan en geen zin om dit in één keer met veel gehaast te doen. De eerste avond zijn we op een camping beland net voorbij Frankfurt. Een prima camping al zijn ze snel prima als het maar om één nachtje gaat. Dus caravan neerzetten, eten en slapen maar. Hopen dat het snel morgen wordt!

De volgende ochtend zijn we al vroeg wakker. Althans Jessica heeft tussen 01.00u en 06.00u amper geslapen. Die is vast al met haar gedachte thuis :-). Erik heeft ook niet echt lekker geslapen en dat resulteert in heel vroeg wakker zijn. Om 07.00u zijn we dan ook al druk bezig met alles weer op zijn plek te zetten voor de laatste 400 kilometer. We rijden voor 08.00u al van de camping af. De reis gaat gelukkig heel voorspoedig en we hebben geen vertraging. Dat is heerlijk. We zijn dan ook al rond 13.00u thuis en hebben nog mooi de tijd om alles uit de caravan te halen, de wasjes te draaien en de caravan schoon te maken. Dat is dan weer een voordeel van een week eerder thuis zijn. Dan hoef je niet alles gehaast op te ruimen en kun je mooi rustig aan doen.

Wij genieten nog even heerlijk van ons extra weekje thuis. Niet in de sneeuw helaas en ook gewoon in Nederland maar ook hier is genoeg te doen.

Onwijs bedankt voor het meelezen en meeleven van onze avonturen. Het was dit keer niet heel bijzonder en wellicht een beetje saai. Althans dat vinden we zelf maar dat maken we de volgende keer zeker goed!

1. Johan:
    6 januari 2018
    Had je toch nog even langs Brugge kunnen passeren.... Heb een lekker biertje in de frigo staan....
  2. André en Gerda Vriend:
    6 januari 2018
    Jammer dat het een beetje tegen viel. En zoals je al schreef met regen is het nergens gezellig. Je humeur knapt er niet van op. Een dag sneeuw is gezelliger. Heb evengoed genoten van jullie verhalen. Miste jullie al een paar dagen vandaar dat ik Richard maar gevraagd heb of alles goed was met jullie. Je hoort en leest vandaag de dag wel meer vreselijke dingen. Gelukkig was dat niet het geval. Nu lekker nog een weekje thuis en dan maar weer aan het werk en sparen voor de volgende vakantie. Geniet nog van jullie vrije dagen. Groetjes 🤗
  3. Desirée:
    6 januari 2018
    Jammer dat het zo moet eindigen maar je ligt dan toch het liefst in je eigen bedje. O nee die in de caravan is ook van jullie zelf hihi. Maak er toch nog een lekker laatste week van.
    Ene.... de verhalen waar niet saai hoor! Prachtige foto's.
  4. Cocky:
    7 januari 2018