Dag 13 - Water...

17 september 2015 - Santa Pola, Spanje

Och wat is het hier toch lekker. Ik kan niets anders zeggen dan dat we op een prima plekje staan en dat ondanks de muggen en beten die hierbij horen. Erik wordt af en toe ook helemaal gek van de muggenbeten maar de crème die we hebben helpt aardig voor hem.

We gaan vandaag iets leuks doen met (voor) Milo! Zwemmen! Dat is hier makkelijker gezegd dan gedaan trouwens. Spanje is niet zo'n hondvriendelijk land en honden mogen ook bijna nergens op het strand komen. Dat vinden ze niet hygiënisch.... Maar alle troep die ze zelf achterlaten wel. Maar goed, daar kunnen wij helaas niets aan veranderen. Op zoek dus naar een strand(je) waar honden welkom zijn. Of als er een meer, rivier of iets anders in de buurt is, ook prima. Zolang Milo het water maar even in kan.

Jessica heeft op internet een website gevonden met een aantal hondvriendelijke stranden in Spanje. Er zitten er niet veel in de regio waar wij zijn maar het schijnt dat er hier zo'n 15 kilometer verderop eentje zit. Die gaan we vandaag eens even opzoeken. We pakken de tas in, want ja zelf willen we ook wel even zwemmen en nemen Milo mee. Het is gelukkig niet ver rijden alleen wanneer we aankomen ziet het er niet echt uit als een hondenstrand. We rijden daarom nog een klein stukje terug. Hier hebben we een parkeerplaats gezien en een pad dat door de duinen loopt. Waarschijnlijk kunnen we via dat pad ook naar het strand lopen. We komen aan, parkeren de auto en lopen de duinen in. We lopen een klein stukje en zien de zee dan al verschijnen. Milo trekt inmiddels al enorm aan de lijn. Die ruikt de zee waarschijnlijk al. Milo rent naar het water en duikt er meteen in. Alleen zijn pootjes eerst maar als Jessica mee gaat zwemmen neemt hij een duik en gaat haar achterna. Lekker hoor. Het water is ook lekker op temperatuur gelukkig, dat scheelt weer.

Het is Erik inmiddels opgevallen dat we ons waarschijnlijk op een naaktstrand bevinden... Hmmm.... Nu je het zegt. En bijna alleen maar mannen... Vreemd. Maar ach, daar trekken wij ons niets van aan. Erik blijft braaf aan de kant en houdt al zijn kleding aan. Jessica zwemt nog een beetje met Milo. Eenmaal uit het water is het best fris, brrrr. Milo blijft maar gaan en wil het water niet uit. Maar na een half uur, drie kwartier vinden wij het toch genoeg. Hup, het water uit. Jessica droogt zich af en trekt wat warmers aan, dat is beter. We lopen terug naar de auto en rijden terug naar de camping. Pffff wat is het alweer warm. De rest van de dag doen we niet zo veel. We hangen wat bij de caravan, maken praatjes met de buurtjes en genieten alweer van een lekkere maaltijd.

Sorry voor het nogal korte verhaal. Het was een wat rustige dag ;-)

Groetjes!