Dag 12 - We zitten hier prima!

16 september 2015 - Santa Pola, Spanje

We worden vanochtend vroeg wakker. Erik door de jeuk van al zijn muggenbulten en ik van Erik hihi. Milo slaapt mooi verder en heeft nergens last van. De mazzelaar. Vannacht lag hij trouwens heel schattig tussen ons in onder de dekens. We lagen lepelt-lepeltje-lepeltje. Heel schattig. Ik smeer Erik nog maar eens in met de anti allergie crème in de hoop dat hij zich beter gaat voelen. Ik ben gisteren blijkbaar ook een paar keer gestoken en heb nu dus een aantal rode en jeukende plakkaten op m'n armen en benen. Vandaag misschien toch maar op zoek naar anti histamine?! Eerst maar eens smeren en kijken of dat helpt, scheelt toch weer wat troep in je lijf.

We ontbijten lekker rustig en lopen daarna een stukje met Milo. Weer naar het zelfde plekje als gisteren. Niet echt inspirerend of mooi ofzo. Dus we moeten toch maar even online of in folders kijken wat voor leuks er in de buurt is. We willen vandaag wel even een ventilator halen als we deze kunnen vinden. Zolang we deze aanzetten zullen er aanzienlijk minder muggen in de caravan zijn en zullen we dus ook minder geprikt worden. Hopen dat dit lukt. We stappen de auto in en rijden naar wat winkeltjes in de buurt. Aan de hand van de navigatie en wat gokken komen we bij een groot winkelcentrum hier niet ver vandaan. Ze hebben een Euronics en een Brico maar deze hebben helaas niet wat wij zoeken. Terug richting de camping. We hebben daar om de hoek een soort Chinees winkeltje gezien wat wellicht iets heeft staan. Er staan in elk geval veel huis, tuin en keukenspulletjes buiten. We parkeren de auto en lopen naar binnen. Man, wat een winkel! Wat groot en wat een spullen!! Ze hebben helaas geen ventilator maar kunnen het niet laten toch wat spulletjes te kopen. Nu maar weer terug naar Milo.

Erik kan het niet laten en kijkt op internet of er toch niet iets in de buurt zit waar we een ventilator zouden kunnen halen. We stappen opnieuw in de auto en op dat moment begint de muggenbult van Jessica te groeien en te gloeien... Toch maar even naar de apotheek hier en anti histamine scoren! Na veel zoeken komen we bij de apotheek aan en kunnen de auto nog in een laatste parkeervak parkeren. Eens even kijken of ze Jessica hier kunnen helpen. En ja hoor, ze hoeft de bult alleen maar te laten zien en ze weten genoeg. Crème of pillen wordt er gevraagd. Nou pillen graag. En als je ook iets hebt ter preventie, dan willen we dit ook graag. We gaan de apotheek uit met anti histaminepillen, een anti muggen armband en een spray. Nu maar hopen dat dit helpt. Nu nog even kijken of we toch nog een winkeltje vinden waar ze ventilatoren hebben en ja hoor, niet veel verder vinden we een grote winkel. Weer zo'n chineze zaak met allerlei spullen. We lopen de winkel uit met twee vliegengordijnen, een ventilator en nog wat klein spul.. Jippie! Snel terug naar de caravan en ons antimuggenkasteel bouwen!

Het is ons helaas niet gelukt de muggengordijnen op te hangen, dit doen we wel weer als we thuis zijn. Dan zijn we in elk geval volgend jaar goed beschermd. De ventilator doet het gelukkig prima. Die krijg je hier trouwens niet mee in doos maar gewoon volledig gemonteerd en al. Heel apart. Maar goed, deze staat en houdt de caravan lekker koel en de vliegen tot nu toe weg!  Prima. Dat wordt vast iets fijner slapen vanavond. Inmiddels zit de halve dag er al weer op en is het tijd voor het avondeten. De rest van de avond gaan we lekker genieten van het mooie uitzicht (sorry, nog geen foto) en de gezelligheid van onszelf :-).

Tot morgen!