Verrassing!

26 december 2019 - Le Murgier, Frankrijk

Het zal sommige lezers niet verrassen, andere wel. Maar Erik en ik hebben vannacht besloten om deze reis niet verder voort te zetten. Je vraagt je misschien af waarom en dat zal ik uitleggen.

We zijn de afgelopen maanden, ik denk wel 6 of 7 aan het uitkijken naar de geplande vakantie naar Finland. Onze favoriete bestemming ligt nu eenmaal in Scandinavië en of dat nu Finland, Zweden of Noorwegen is maakt ons niet uit. Maar we willen in elk geval een echt winterse bestemming. We hebben toentertijd een camperverhuurder gevonden met een camper die bij onze reisstijl past en welke redelijk is ingesteld op koudere bestemmingen, mede dankzij de dieselkachel die is ingebouwd. Deze kachel is echt een must wanneer je met een camper naar een kouder gebied gaat, zeker in de winter. We hebben al diverse tripjes en dingen om te doen bedacht. De een nog meer bijzonder dan de ander en we hebben er gewoon ontzettend naar toe geleefd. Bij het ophalen van de eerste camper waren we helemaal blij. Zo hard gewerkt het hele jaar, nog helemaal geen vakantie gehad en nu gaat het dan eindelijk gebeuren. Je pakt je boeltje in en vertrekt. Maar zoals jullie hebben kunnen lezen kregen we pech met de camper. Er kwamen carterdampen naar binnen en dat zorgde voor enorme hoofdpijnen en buiten dat is het ook niet echt handig om zo verder te rijden. Al dacht de verhuurder daar anders over. Zoals die zei ik kan je niet tegenhouden om door te rijden'. Beetje suf niet?

Na wat heen en weer gebel zijn we er over uit dat we de camper sowieso terug rijden naar Nederland. We mogen deze omruilen bij de verhuurder voor een andere camper. Deze is weliswaar niet ingericht op koud weer dus het noorden is dan sowieso geen optie of we mogen ons geld terug.  We hebben natuurlijk de terugweg al bekeken of er überhaupt opties zijn om gewoon met de auto op pad te gaan. Maar het is kerstvakantie jongens, dus alles zit of volgeboekt of is ontzettend duur. We hebben een vrij huisje gevonden in Finland, die konden we een weekje huren voor maar liefst €3000,- en dat vonden we net iets te gortig. En daarbij moet je onderweg ook nog stops zien te vinden want in één keer rijden doe je zo'n afstand niet. Dus we hebben toch besloten om de ander camper mee te nemen wetende dat we onze plannen aan moesten passen.

We zijn de donderdag nog lekker een dagje thuis gebleven wegens de enorme pieken in Erik zijn suiker. Die rare dagen helpen daar niet bij dus even een dagje rustig aan en dan pas verder. Vrijdagochtend rijden we dan eerst langs onze vaste monteur, Frank, om deze camper te laten checken. Het zal ons namelijk niet gebeuren dat we straks weer met pech staan. Wat blijkt? Er gaat nog anderhalve liter olie bij en ook de ruitenwisser vloeistof was helemaal op. Niet echt netjes om een camper zo mee te geven niet? Dat was al eventjes balen maar het is opgelost. Onderweg en tijdens onze verblijven komen we achter steeds meer dingetjes die ons irriteren. De passagiersstoel wiebelt van links naar rechts en ook van achter naar voren. Ook dat rijdt niet echt heel lekker maar is mee te leven. Zo zijn er nog wel wat dingetjes maar die laat ik maar even in het midden.

Het vinden van geschikte plaatsen met elektra blijkt nog niet zo makkelijk. We zitten immers in het grijze walhalla voor overwinteraars en dat betekent dat er weinig plekken zijn of ze zijn niet open. Hier worden wij niet vrolijk van. Gelukkig treffen we op de laatste camping een ontzettend tof stel waar we het goed mee kunnen vinden. Deze hebben de vakantie nog een beetje gered. We hebben het ontzettend gezellig gehad met ze en wellicht komen we ze nog eens tegen op een andere trip. Maar voor nu is onze reis klaar. We rijden terug naar Nederland en gaan daar nog eventjes van onze vrije dagen genieten. Er is genoeg te doen in en om het huis. Bedankt voor het volgen. Hopelijk hebben we de volgende trip leukere en positievere verhalen maar dat zit er nu helaas niet in. We kunnen de switch beide niet maken om zo toch nog in het zuiden te genieten.

1. Wenda:
    26 december 2019
    Ahh wat jammer, maar ik snap het wel! Jullie hebben je verheugd op de kou in het noorden en zitten nu in de warmte van het zuiden. Hoop dat jullie de terugweg toch nog kunnen genieten, veilige reis terug en dan nog maar lekker bijkomen in het natte Nederland! Groetjes Dirk en Wenda 😘
  2. Jessica:
    27 december 2019
    Nog een paar honderd kilometer te gaan, als het goed is zijn we rond de middag weer lekker thuis. En ook Frankrijk is zeiknat dus niks anders dan Nederland 😂 groetjes!
  3. Manon:
    26 december 2019
    Lieve buurtjes....tja die heb je thuis ook 😉
    Ik snap het helemaal en vind het al bijzonder hoe jullie je vakantie hebben geprobeerd om te buigen. Ondanks de ‘redding’ van jullie camperbuurtjes.
    We wachten jullie wel op met een bakkie troost!
    Hoop op nog een leuke, relaxte terug rit zonder gedoe.
    Tot snel.
  4. Jessica:
    27 december 2019
    Die hebben we thuis ook zeker inderdaad, die leuke buurtjes! We gaan er gewoon nog een leuke tijd thuis van maken. Nog genoeg op de planning ook voor daar. Tot snel!
  5. Jan Piet de Boer:
    26 december 2019
    Jammer weer misschien een Tip onze Timmerman verhuurt Campers in de Weere die zijn zo goed als nieuw.
    Laat Erik op Facebook even kijken naar Diabetesproof van Wijnand Overeem die helpt mij ook met goede tips i.v.m suiker
  6. Jessica:
    27 december 2019
    Dank voor de tips JP! We gaan helemaal geen campers meer huren vanwege de ellende die er er al mee gehad hebben. Dus mooi op zoek naar een eigen campertje. Groetjes!
  7. André en Gerda Vriend:
    26 december 2019
    Dit is erg jammer van jullie vakantie. Maar ik snap dat jullie je draai niet meer kunnen vinden. Hier hadden jullie niet voor gekozen. Het doel was het noorden en niet het zuiden. Tis jammer en zonde van je vakantie dagen. En weer moeten jullie een jaar wachten om naar die prachtige landen te gaan. Maar het is zoals het is. Het is gewoon balen. Maak er dan thuis maar gezellige dagen van. Groetjes van ons.
  8. Jessica:
    27 december 2019
    Het is jammer van de plannen maar die maken we een andere keer weer waar. Wat nu heel sterk naar voren is gekomen is dat wij nooit geen camper meer zullen huren. Dus op zoek naar een eigen campertje! En vanaf vanmiddag lekker genieten nog van de overige vrije dagen. Ook dat komt goed. Groetjes!
  9. Ludo & Mary:
    27 december 2019
    Jullie zijn onze eerste (en laatste) reserve dochter en reserve (handige) schoonzoon, wij willen jullie nog even bedanken voor alle goede raad en adviezen, en zeker voor de fijne uren die we met elkaar door gebracht hebben. Goede thuis reis en wij hopen erop elkaar nog eens te ontmoeten groetjes de buurtjes
  10. Jessica:
    27 december 2019
    Hi Ludo en Mary, ook jullie bedankt voor de wijze raad en de onwijs gezellige dagen! We hebben de Ronmiel flink ingeslagen dus mochten jullie in de buurt zijn... ;-) En mede dankzij jullie hebben wij het echt nog naar ons zin gehad de laatste dagen. Groetjes de reserve dochter en schoonzoon 😂
  11. Cocky:
    Wel thuis en Gelukkig Nieuwjaar ♥♥♥
  12. Jessica:
    Jij ook alvast een heel gelukkig nieuwjaar gewenst Cocky. ❤️😘
  13. R.C. Van de Schraaf:
    27 december 2019
    Moeilijke maar juiste beslissing van jullie. Jammer, maar de plannen die jullie gemaakt hadden voor Finland kunnen later (volgend jaar of zo) ook nog uitgevoerd worden. Ze zijn de moeite waard dus vasthouden aan die plannen. Hoop dat je nog kunt genieten van jullie vrije dagen thuis. Nog een heel voorspoedig 2020 toegewenst en die reis naar Finland komt er nog. Knuffie van mij
  14. Jessica:
    27 december 2019
    Hi Renee, de Finland trip komt er zeker nog. Hopelijk in 2020 met eigen camper. Het is flink balen maar gelukkig kunnen we ons thuis ook goed vermaken. Alvast een heel fijn nieuwjaar gewenst. Dikke knuffel 😘
  15. Desirée:
    27 december 2019
    Als je beide zo erover denkt dan is er maar een lijn.... omkeren en naar huis. Toch veilig thuis gekomen maar slordig van zo'n verhuurder. Kan me voorstellen dat je er klaar mee bent. In ieder geval geniet nog van de vrije dagen en een fijne jaarwisseling.
  16. Jessica:
    27 december 2019
    Hi Dees, gelukkig zaten we op 1 lijn inderdaad, dat maakt de keus een stuk makkelijker. We hebben geprobeerd om de switch te maken maar die was echt te groot. Dan zijn we liever thuis en gaan we ons daar vermaken. Jullie ook een hele fijne jaarwisseling gewenst. 😘
  17. Sue:
    27 december 2019
    Drie keer is scheepsrecht zullen we maar zeggen! 2020 wordt jullie vakantiejaar <3
  18. Wilma:
    29 december 2019
    Jammer, maar begrijp het wel! Gauw achter je laten en op naar je volgende avontuur👌 alvast een gelukkig nieuwjaar en een super 2020
    😘🍷🙋‍♀️