Eerste kerstdag

25 december 2019 - Palamós, Spanje

Wat een mazzel zullen velen van jullie denken. Lekker in december naar de zon. En we mogen inderdaad niet klagen want bij het wakker worden is het al niet echt ontzettend koud. We komen de nachten dan ook zeker goed door met een klein kacheltje erbij om het warm te houden in de camper. De zonsopkomst is weer prachtig en zo ook het weer de gehele dag. We zitten in de ochtend al heerlijk aan het ontbijt in slechts een T-shirt. Niet de korte broek helaas alhoewel dat makkelijk had gekund maar die hebben we niet mee. We zijn nog steeds bepakt met de kleding voor Finland en die hebben we hier niet echt nodig. Maar al blijft het zo dan scoren we hier een paar zomerse kledingstukken en kunnen we daarmee verder. Zo simpel is dat.

Eenmaal bijgekomen van de lunch is het tijd om Milo uit te laten. De buurtjes lopen gezellig mee dit keer en we besluiten richting het stadje te lopen. Daar zijn we allen nog niet geweest en dat wordt dus hoog tijd. Het strandje hebben we al gezien namelijk en de supermarkt nu ook wel. Ook het stadje is niet heel ver weg. Alles is goed te lopen. Fietsen wat minder tenzij je een sterkte fietser bent maar al die heuveltjes hier zouden wij met het gewone fietsje met heel veel moeite op komen denk ik. Na een paar kilometers lopen, de grootste lol onderweg te hebben en nog meer gezellige praat komen we eindelijk in het stadje. Het is een mooi stadje, wel een beetje uitgestorven maar het bakkertje is open hier en die heeft me een partijtje lekkers in de vitrine staan! Iedereen kan zich in houden gelukkig en we lopen verder. We komen bij het kerkje en ook dit is weer een mooie. Een kerkje is dan ook eigenlijk altijd iets wat we wel bekijken wanneer we op pad zijn. Niet van binnen hoor, gewoon van buiten. Dat is mooi genoeg ;-). We lopen via het binnenplaatsje van de kerk, wat overigens gewoon midden in het stadje tussen alle huizen staat, naar beneden richting de boulevard. Hier is het een stuk levendiger. Er lopen mensen op straat, de barretjes / restaurants zijn open en er is genoeg te zien. We lopen nog een stuk langs de boulevard en wanneer we het zat zijn weer terug via het stadje naar de camping. Erik wil onderweg nog even stoppen om een geocache te zoeken maar deze ligt helaas op een wat lastig bereikbare plek. En... Zul je net zien dat hij nu wel een pen bij zich heeft!

IMG-20191225-WA0004

Eenmaal terug aangekomen op de camping is het borreltijd! Nou ja, tijdens de vakantie altijd wel een beetje natuurlijk. En je raad het al, de dag is net als gisteren om gevlogen! Wat een beetje gezelligheid, nou ja heel veel eigenlijk, al met je doet. Echt heel fijn en leuk! Dit zullen we niet snel vergeten. Hoe tof ook dat zo'n klik zo snel ontstaat eigenlijk. Om vijf uur kan er betaald worden voor het verblijf en de heren 'rennen' haast naar beneden. Het eerste stukje zelfs nog hand in hand. Hoe ouder hoe gekker zeggen ze weleens... Weer terug bij de campers is het alweer flink afgekoeld en de hoogste tijd om met het avondeten aan de slag te gaan. We zeggen de buurtjes gedag voor vandaag en kruipen ons campertje weer in. Nu eerst lekker eten, weer een rondje met Milo en daarna heerlijk een filmpje kijken. Net als thuis.

Bedankt weer voor het lezen en hele fijne kerstdagen gewenst!