Wat een wind!

23 december 2019 - Palamós, Spanje

Jemig, wat een wind hadden we gisteravond! En nee, het was gelukkig niet Milo niet keer maar de tropische storm Fabian geloof ik. Het waaide goed en flinke regen viel ook helaas. Maar we hebben lekker geslapen. De een iets lekkerder dan de ander maar dat heb je altijd. We hebben gisteravond nog even gezocht naar onze volgende stop, dan hoeft dat vandaag niet tijdens het rijden. Het wordt Spanje. Niet ver hier vandaan en een klein stukje over de grens zit een camperplaats met hele goede reviews en ontzettend veel voorzieningen. Ideaal om tijdens de kerst te verblijven denken we. Dus lekker ontbijten, een mooi rondje met Milo lopen en hop weer onderweg.

Na een paar uurtjes te hebben gereden komen we aan in Palamos op een camperplaats. Het lijkt haast wel een camping en jemig wat staat het vol!! Erik parkeert de camper en loopt naar de receptie om te vragen of er nog plaats is tot 26 december. Zo ja, dan staan we hier een paar dagen met kerst en rijden we daarna verder. Er is genoeg in de buurt om lopend te kunnen doen zoals boodschappen en wandelen etcetera en het is ook nog eens geen jassen weer... Erik komt terug en we blijken een plekje te hebben! Er zijn nog twee plekjes en ook echt alleen tot net na de kerst. Dat is goed nieuws en dat betekend dat we kerst vieren in Palamos, Spanje. Niet de sneeuw en temperatuur die we wilde maar ach, ook dit heeft wel iets. Het enige wat wel echt ontzettend mist is de kerstsfeer. Want waar in Frankrijk de straten en huisjes nog redelijk aangekleed waren met kerstverlichting is dat hier toch een heel stuk minder. En kerst vieren met een zonnetje en 15 graden voelt toch niet echt als kerst. Het lijkt verdorie wel of we in de zomervakantie zitten!

IMG_20191224_074006

Nadat we onszelf hebben geïnstalleerd op een van de nog twee vrije plekjes gaan maken we een wandeling om een en ander te verkennen. Je kunt hier aardig lopen, het strand is volgens ons niet zo heel erg ver en ook de winkels liggen op loopafstand. Ideaal want dan hoeven we de camper echt niet te gebruiken om ergens naar toe te rijden. Dus nadat we Milo terug gebracht hebben bij de camper halen we nog even snel wat boodschappen. Wanneer we teruglopen richting de camper zien we ontzettend veel campers rijden en ze gaan allemaal richting de camperplaats waar wij staan, we zijn benieuwd of dat ze hier gereserveerd hebben of verder moeten zoeken. Eenmaal terug bij de camper zien we dat het eens stuk voller is. Er komt nog een camper aangereden waarvan zijn plek bezet is terwijl de deze gereserveerd hadden. Dat is balen. De receptie is er ook niet en Erik waarschuwt de beste mensen dat er naast ons nog een plekje vrij is en er een hele stoet andere campers aan komt. Dus die rijdt snel naar het plekje naast ons en installeert zich daar. Het blijken ontzettend leuke mensen en worden uitgenodigd om een drankje te doen in hun geweldige camper! Ze zijn er dan zelf ook heel blij mee en trots op. Het is echt een hele mooie met alles er op en er aan. Een paar drankjes en leuke gesprekken verder zien we dat het inmiddels al half zeven is! Tijd om maar eens terug te gaan naar onze eigen camper en een wederom fantastische maaltijd te bereiden. Dat is nog niet zo makkelijk hier aangezien er maar één pan tegelijk op het gasfornuisje past en nee, we hebben geen ontzettend grote wokpannen bij ons dus dat is het niet....

Vandaag hebben we een heerlijke salade op het menu met wat aardappeltjes en een enorme hamburger. Dat gaat er wel in! Het bereiden was zoals eerder aangegeven al wat lastig maar het is ook dit keer weer gelukt! Na het eten lopen we nog een rondje met Milo hier in de buurt en eenmaal terug bij de camper maken we deze weer klaar voor de nacht. Dat wil zeggen dat we het zitje terug ombouwen naar een bed. De tafel zakt naar beneden en daar komt het laatste kussen op. Overtrekje er overheen, dekbedje terug op zijn plaats en we hebben een heerlijke loungehoek. We hebben hier wifi en kijken nog een filmpje voor we in slaap vallen. Rond half twee worden we wakker en bedenken we dat Milo misschien nog een keertje eruit moet dus hop, schoentjes aan en de camper weer uit. We lopen de camping af en wandelen een kort rondje met Milo. Het is tenslotte al veel te laat eigenlijk maar ach, het is vakantie. Snel terug naar de camper en nu echt naar bed! Tot morgen.

1. Desirée:
    24 december 2019
    Fijne kerst daar in Palamos.
  2. André en Gerda Vriend:
    24 december 2019
    Ja dat schijnt normaal te zijn dat de campings gewoon vol zijn deze wintermaanden. Geniet van de feestdagen
  3. Cocky:
    24 december 2019
    Goed nieuws. fijne dagen.
  4. Jan Piet de Boer:
    Er is een Kerstboompje te koop op 12 Volt heb je ook de sfeer in de bus