Het aftellen is begonnen!

9 december 2019 - Velserbroek, Nederland

Nog maar een paar dagen en dan is het zo ver. Eindelijk tijd voor onze welverdiende vakantie, al zeggen we dat zelf!

Waar gaan ze dit jaar naar toe hoor ik je denken en dat vertel ik je graag. Het wordt opnieuw Scandinavië en dan met name Finland! Je hebt mensen die het ontzettend tof vinden dat wij opnieuw in de winter richting het noorden vertrekken maar er zijn er ook genoeg die ons voor gek verklaren. Maar hey, zo lang wij het maar leuk vinden toch? Op naar het noorden met, jaja, opnieuw een camper!

Als jullie het vorige avontuur hebben gevolgd dan was de camper die wij toen mee hadden niet zo'n heel groot succes maar desondanks hebben we het ontzettend leuk gehad. Op de paar minder leuke dagen vanwege reparaties en dergelijke na. Daarom hebben we dan ook besloten om dit keer een andere camper te huren en ook bij een andere verhuurder dit keer. Deze camper is geschikt voor alle seizoenen vanwege de kachel die er in zit en heeft een totaal andere indeling. Een zitje is aanwezig en deze kan 's avonds omgebouwd worden tot bed. Dat houdt in dat we meer leefruimte voor overdag hebben en dat lijkt ons wel heel erg fijn. We zijn beide benieuwd of dit beter bevalt en we houden jullie dan ook graag weer op de hoogte van al onze avonturen!

Camper

Het enige wat op dit moment vast ligt is dat we de camper maandag 16 december op kunnen halen en dat we rond kerst bij Rovaniemi in Finland willen zijn, het plaatsje waar de kerstman woont. Kerstiger dan dit kun je het niet hebben toch? De rest van de rit staat nog helemaal vrij, we hebben niks gepland en zijn zoveel mogelijk zelfvoorzienend, althans dat is het plan. We hopen dit keer vaker vrij te kunnen camperen en nog veel meer moois te zien dan afgelopen jaar. En we hopen natuurlijk ook het noorderlicht weer een keer te zien. We zijn er lang genoeg dus ik heb goede hoop dat we dit zeker een keer gaan zien dit jaar.

We hopen dat jullie weer gaan genieten van onze verhalen en avonturen!