Tweede kerstdag

26 december 2017 - Groß Leuthen, Duitsland

Vandaag is het de tweede kerstdag en ook vandaag zitten we nog op dezelfde camping. Morgen vertrekken we naar ons volgende punt. De volgende camping en het volgende land. Hoeveel zullen we er dit jaar doorkruisen? Dat weten wij zelf ook nog niet en is dus weer een verassing zoals vanouds. We doen het vandaag iets rustiger aan. We ruimen de caravan een beetje op. Doen de afwas gezellig met zijn tweetjes in het afwasgebouwtje en lopen weer een lekker rondje met Milo die al heel snel terug wilde naar de caravan. Het is koud vanochtend! Is er misschien sneeuw op komst??

En dan… wat gaan we doen? Alles is gesloten dus zelfs boodschappen kunnen niet gedaan worden. Wat zijn we in Nederland dan toch verwend met zoveel supermarkten en winkels die met kerst gewoon geopend zijn. Eigenlijk is dat helemaal niet gewoon maar handig is het soms toch wel. Jessica vraagt Erik of er nog geocaches in de buurt zijn en die had hij net gevonden. Een leuke route, weer om een meer en met maar liefst 17 caches! Dat zijn er een hele hoop. We vertrekken meteen zodat we op de terugweg weer broodjes bij het tankstation kunnen halen want dat bruine brood van thuis smaakt ons echt niet.

Het is een klein half uurtje rijden wanneer we ter hoogte van de eerste cache zijn maar parkeren kunnen we hier niet. We rijden nog een stukje verder maar veel beter wordt het niet. Dan maar terug naar de eerste cache en de inham een stukje in om daar de auto te parkeren. Het uitzicht door de bomen is hier al fantastisch. Echt heel mooi! We kijken onze ogen weer uit. We lopen het paadje af naar beneden waar een stoel staat. Waarom? Geen idee. Er zal vast vaak iemand zitten te vissen ofzo. Het is zo’n 300 meter lopen naar de eerste cache. We zoeken, zoeken en zoeken maar kunnen het echt niet vinden. Zelfs niet met de aanwijziging dus besluiten we op naar nummer 2 te gaan. Ook die is niet ver lopen en die vinden we gelukkig al snel. Zo lopen we een lekker stuk rond het meer, we genieten van de prachtige doorkijkjes, de vakantiehuisjes met aanlegsteigers en vinden tussendoor bijna alle caches. Een paar vinden we niet helaas. Hoe hard we ons best ook doen, we vinden ze niet. Het begint inmiddels al een beetje te schemeren als we bij de laatste cache aankomen. Gelukkig hebben we die ook nog gevonden. Dan kunnen we met een goed gevoel naar huis. Of toch niet? Nee we lopen toch nog even door naar de eerste cache en proberen het opnieuw. Helaas kunnen we de cache ook deze keer toch niet vinden dus lopen we het bospaadje maar weer terug naar de auto.

Nog zo'n mooi uitzicht Milo geniet er ook van!

Bij de auto drinken we nog even wat en kijken we waar we naartoe moeten om die lekkere verse broodjes weer te scoren. Dat is nog zo’n 20 minuutjes rijden maar dat hebben we er zeker voor over. We hebben immers de lunch overgeslagen dus we lusten wel wat. Snel broodjes halen en terug naar de caravan. We maken een lekker broodje voor onszelf, schoppen de schoentjes uit en gaan lekker even op de bank hangen. Dat hebben we dik verdiend dacht ik zo. Op naar de avonturen van morgen..