Op naar Oslo...

23 oktober 2014 - Oslo, Noorwegen

We staan vandaag bijtijds op om het verhaal van gisteren nog even online te zetten voordat internet eraf gaat. Ik heb het verhaal af en Erik leest het nog even door voor hij op de verzendknop klikt. Dat was op het nippertje. Een minuut later hadden we namelijk geen internet meer. Het was een luie en saaie dag gisteren maar als het goed is komt daar vandaag verandering in.

Ik geef Milo wat te eten en uiteraard eten wij ook nog wat. Nu eerst Milo maar uitlaten, dan hebben we dat ook weer gehad. We openen de deur en zien dat het sneeuwt! Toch goed dus dat we alvast in het Zuiden waren. Dan zijn we dus toch de sneeuw aardig voor gebleven. Nadat Milo alles gedaan heeft lopen we terug naar de caravan en gaan wij nog even douchen. Wat een rotdouches zijn het toch. Dit keer moest ik er wel 3x (binnen 4 minuten) onder vandaan springen omdat de douche heet water gaf. Vervolgens werd het weer ijskoud. Kortom erg lekker was het dus niet. Bij Erik was het namelijk niet heel anders.

Na het douchen pakken we alle spullen weer in en ruimen alles op waar het op de heenweg ook lag. Het elektra kan eraf en we draaien de pootjes in. Zo eerst maar even kijken hoe zwaar de caravan op de kop is... bijna 95 kilo! Poeh daar moesten we maar wat aan doen. We vullen alle lege flessen die we bij ons hebben en stoppen deze in een vakje achterin de caravan. Nog maar eens wegen dan. Helaas nog steeds te veel. Dus pakken we nog wat spullen va voor en leggen deze achterin. Yes! Eindelijk goed. Nu snel aankoppelen en op pad.

Net voor de lunch gaan we op pad. Eerst weer even langs het tankstation uiteraard om de auto af te tanken en ook wil Erik nog even snel de caravan afspuiten. Volgens mij mist hij zijn werk toch wel een beetje... De prijzen om je auto te wassen zijn ook niet mis hier. €45.- voor het duurste pakket. Erik ziet mogelijkheden.... Gelukkig duurt het wassen niet lang en zijn we zo weer op pad. Op naar Oslo! Oslo is nog zo'n 185 kilometer rijden en zal ons naar verwachting 2.5 uur duren. Als alles goed gaat zijn we dus royaal op tijd om in te checken.

Onderweg sneeuwt het nog steeds en lijkt het steeds meer te blijven liggen. De wegen zijn schoon hoor dus dat is perfect. Het uitzicht is zo wel bijzonder sprookjesachtig. Echt heel mooi zo met al die sneeuw overal. Helaas gaat de sneeuw na een tijdje over in regen. Jammer hoor, we genoten net zo van het uitzicht.

Helaas zijn ze momenteel bezig aan de E6 en zien we al een waarschuwingsbord. Over zo'n 20 minuten kan het zijn dat we een half uur stil staan. Is maar weer goed dat we zo op tijd zijn vertrokken. En tjaah... nu moet ik nodig naar het toilet. Uiteraard is er dan weer niks geen stopplaats te vinden. Ik moet zo nodig....rij eens door!! Pfff.

Als we dan eindelijk voorbij de weg werkzaamheden zijn stoppen we even om eem broodje te halen. We hebben inmiddels enorme trek gekregen. Binnen blijken ze een enorme keuscte hebben aan gezond en ook minder gezond eten. Wij gaan voor ongezond vandaag en kiezen een burger. We moeten even wachten en ja het is een smak geld (€10.- p.st.) maarrr dan heb je ook wel wat. Jammie! Echt zo lekker en echt niets McDonald's aan. Gewoon lekker vers. Na onze lekkere lunch gaan we verder op pad. Nog 75 kilometer te gaan... Het regent nog steeds en hard ook. De wind waait helaas ook niet bepaald zacht. Dat belooft wat voor vanavond.

Vlak voor we bij Oslo zijn rijden we langs de Ikea. De Ikea is hier geopend van 10.00 uur tot jawel 23.00 uur! Wat een tijden. Je hoeft je hier dus nooit te vervelen want je kunt altijd naar de Ikea haha. En eindelijk zijn we dan bij de haven aangekomen. Veel te vroeg uiteraard. We kunnen vanaf 17.00 uur inchecken en moeten dus nog ruim een uur wachten. Tijd om nog even te relaxen dus. De boot naar Kopenhagen wordt nu ingeladen en zal zo vertrekken. Vlak voor vijven rijden we dan de oprit op voor het inchecken. Er staan al wat auto's in de derde laan en wij begrijpen niet zo goed waarom dus rijden wij de eerste laan op. Goed gegokt dus want wij worden als eerste ingecheckt. Lekker! Nu opstellen voor de boot en ook hier moeten we weer lang wachten...

Inmiddels is het half zes en is er nog geen boot te zien. We hebben wel mooi uitzicht op een irritant lintje want continu voor ons wappert. Fijn! Dat belooft niet veel goeds voor de vaart vanavond. Althans dat verwacht ik. Het eerste stuk varen we binnendoor dus dat zal nog wel meevallen, maar de rest is open vaarwater. Gelukkig hebben we een toilet en douche op de kamer. Just in case haha.

Vlak voor zevenen mogen ook wij dan eindelijk de boot op. We worden tussen een aantal vrachtwagens ingezet aan de zijkant. Prima. We pakken de spullen en lopen naar onze kamer. Eens kijken hoe deze is. We hebben nu een vierpersoons hut nu dus zou deze in ieder geval groter moeten zijn dan de vorige. Nadat we de spullen op de kamer hebben gezet maken we even een rondje over de boot. Hoewel deze boot kleiner is dan de vorige, hebben ze wel een casino, discotheek en spa aan boord! Als we weer terug in onze hut zijn wordt er een mededeling door de kapitein gedaan. Er wordt onstuimig weer verwacht dus moeten we goed de veiligheidsmaatregelen doorlezen en luisteren naar wat de dame straks zegt. Hmmm, fijn vooruitzicht.

Om 21.00 uur kunnen we dan eindelijk eten. Buffet net als de vorige keer en we nemen het er van! Ik probeer van alles wat en heb uiteindelijk zalm, kabeljauw, biefstuk, spareribs en kipkluifjes op mijn bord. Ja ook wat groens hoor Brenda ;-)
Erik heeft ook de kip en het biefstuk met wat aardappels. Hij vond het niet zo lekker geloof ik. De toetjes vielen beter in de smaak. Ik haalde brownies, citroentaart en chocolade cheesecake voor ons tweetjes. Erik had daar uiteraard niet genoeg aanen haale nog een tweede bord vol lekkers. Nu op naar de nacht. Ik ben benieuwd.

1. Pap en mam:
    24 oktober 2014
    Foto' s staan op zijn kant en op zijn kop. Komt dat door de storm op zee