En toen?

19 december 2019 - Velserbroek, Nederland

Man, man, man, wat een dag gisteren en wat ontzettend balen dat de vakantie zo van start gaat. Na alle ellende van afgelopen jaar is dit geen pretje en geeft dit geen fijn gevoel. Gelukkig zijn we gisteravond wel veilig thuis gekomen en gaan we vandaag nog eens goed bedenken wat de opties zijn voor deze vakantie. We starten lekker rustig op, pakken de camper uit en maken deze klaar om terug te brengen naar de verhuurder waar we inmiddels een paar keer contact mee hebben gehad. We hebben vanochtend afgesproken dat we rond twee uur de camper terug komen brengen en er staat een ander voor ons klaar welke wij mee mogen nemen als we dat willen natuurlijk.

We hebben het er sinds gisteravond al over wat alle mogelijke opties zijn om eventueel nog naar het noorden te kunnen rijden. Die zijn er helaas nauwelijks en dat is echt flink balen. We zijn boos, teleurgesteld en ook wel een beetje verdrietig dat het zo begint. We kijken al maanden uit naar deze vakantie. Eindelijk naar Finland, daar zijn we nog niet geweest. We hebben gefantaseerd over Rovaniemi, het dorpje waar de kerstman woont. Wat we daar allemaal wilden bekijken. Of we het Noorderlicht weer zouden zien. En dan is dat allemaal in ene weg. Zo simpel maar niet makkelijk om je er overheen te zetten. We hebben gisteren op de terugweg al gekeken of er hutjes of huisjes te huren zijn in Finland maar dat is of al volgeboekt of niet betaalbaar. Niet echt een optie dus. En dan moeten we dat ook nog eens met onze eigen auto rijden wat niet in 1 keer kan want het is zo'n 2400 kilometer. Met tussenstops tussendoor wordt dat helemaal lastig. Daarbij willen wij ook graag flexibel zijn en liever niet vooraf voor een week of langer boeken. Want als het dan niet bevalt kun je direct verder naar iets anders wat daar overigens ook niet heel makkelijk is. Anyways, we moeten ons er bij neerleggen dat het dus geen Finland meer gaat worden dit jaar.

De andere opties zijn een andere camper huren bij dezelfde verhuurder. Deze is dus niet geschikt voor een vakantie in het noorden omdat er geen goede kachel in zit en we daardoor niet zomaar 'wild' kunnen kamperen wat nu juist de bedoeling was. Een gaskachel zit er in maar we voelen ons hier niet heel fijn bij om hiermee naar deze kou te rijden. Een andere optie is dan nog om de andere camper mee te nemen en richting het zuiden te gaan. Frankrijk, Spanje, Andorra (bedankt buurman, voor de tip!), Italië of wat dan ook. Maar je zult begrijpen dat dit nu in onze ogen heel erg tegen valt en daar moeten we ons over heen zetten.

Rond tweeën komen we aan bij de verhuurder en de andere camper staat al klaar. Deze ziet er ook prima uit, goede indeling met rondzit achterin welke omgebouwd wordt als bed, een keukentje en voldoende bergruimte. Een goede optie dus. Ik laat de keus aan Erik want heel eerlijk heb ik er meer moeite mee om mij er over heen te zetten dat we niet naar Finland gaan dan Erik. Die is wat dat betreft praktischer ingesteld en heeft al een ander beeld voor zich wat we allemaal nog kunnen doen. Dat duurt bij mij wat langer. Dat zal wel komen omdat ik een stier ben verwacht ik... We besluiten dan uiteindelijk de andere camper toch mee te nemen en een ander avontuur aan te gaan. Dus een dezer dagen toch op naar het zuiden. Ook dit zal vast een leuke vakantie worden want dat moet je er tenslotte zelf van maken. Maar voor nu zitten we nog even flink in de baalmodus.

Fijne avond en tot morgen!

type_02

1. Petra:
    18 december 2019
    Dit is echt niet leuk,maar ga ervoor.
    Maak er evengoed iets leuks van,al is het een ander land.
    Maar balen is het zeker.
    Dit was niet jull iue bedoeling.
  2. Sue:
    18 december 2019
    Ik heb nog eventueel een adresje in Noorwegen met stuga's waar honden meer dan welkom zijn...
    Succes met kiezen!!
  3. André en Gerda Vriend:
    18 december 2019
    Wat weer een begin zeg dat is echt balen. Al bekend waar de rit naar toe gaat? Is Tsjechië geen land voor jullie om daar eens door heen te gaan? Of de sneeuw in Italië, Oostenrijk of Zwitserland?
    Succes en niet te lang blijven balen dat is zonde van je vakantie 🌝
  4. Pap en mam:
    18 december 2019
    Net wat Gerda zegt "niet te lang balen" zonde van jullie tijd 😉 Er is al bijna een halve week verstreken. Nieuwe dag met nieuwe kansen. Ga lekker genieten !! Liefs van mam en pap XXX
  5. Roland en Ingrid:
    18 december 2019
    Ff flink balen, en dan t roer om, wie weet wat voor moois erop jullie pad komt. En volgend jaar gewoon weer naar Finland.
    We blijven jullie gewoon volgen.
    Succes, Roland en Ingrid
  6. Cocky: