Poging twee...

21 december 2019 - Charmes, Frankrijk

Zo! Het verhaal van donderdag hebben jullie niet gemist hoor. Er viel niet veel te vertellen.

We hebben woensdag in overleg met de verhuurder de camper omgeruild voor een andere weliswaar niet zo geschikt is voor de kou maar misschien wel beter ingedeeld. De winterbanden moesten omgezet worden en anders was dit geen optie. Dat werd netjes gedaan en in de tussentijd zijn wij in de buurt wat winkels afgegaan. Een uurtje of anderhalf later werden we gebeld dat de camper klaar stond en die zijn we dan kom meteen gaan halen. Nu weer snel naar huis... Donderdag zijn we nog lekker een dagje thuis zijn gebleven. De twee afgelopen rare dagen hakte er in en daardoor waren we beide niet zo lekker. Daarom hebben we besloten om nog lekker een dagje thuis te relaxen en rustig aan de spullen opnieuw in te pakken. De nieuwe camper ziet er goed uit maar is dus helaas niet geschikt om naar de echte kou in het noorden gaan. Dat idee moeten we dus even laten varen. We bekijken deze dag dan ook nog andere mogelijkheden en stops voor de aangepaste reis. We besluiten dan ook richting het zuiden te rijden en kijken waar we uit komen...

IMG_20191219_181659

De volgende ochtend doen we nog steeds lekker rustig aan. We pakken de laatste spulletjes in en eenmaal ingepakt rijden we nog even langs Frank van Stoer Cars om toch de camper nog even te laten checken want zoals je vast begrijpt hebben we echt geen zin om nog een keer stil te komen staan met pech of erger. De uitkomst is dat deze camper er naast dat deze er al beter uit ziet ook nog eens beter klinkt. Goed nieuws dus! Er moet nog wel ruim 1,5 liter olie bijgevuld worden en ook de ruiten vloeistof is leeg. Dus wanneer dit allemaal is bijgevuld kunnen we dan eindelijk op pad. Hopelijk komen we nu verder.

We rijden rond half elf weg vanuit Halfweg richting het zuiden. Utrecht, Maastricht, Luxemburg, Metz en verder dan dit komen we helaas niet zonder file. Het is echt ontzettend druk hier. Een enorm ongeval op de weg zorgt voor een enorme file ter hoogte van Metz en ook daarvoor hebben we al flink in de file gestaan vanaf Luxemburg. Hier hebben we niet veel zin in. Dit is dan ook een van de redenen waarom we eigenlijk niet naar het zuiden wilden rijden. Polen, Tsjechië etc was ook geen optie helaas. We hebben namelijk elke dag een plekje nodig met elektra en dat is daar net wat lastiger dan in het zuiden. Voor ons nu geen optie dus. Deze camper is totaal niet geïsoleerd en er zit geen vaste kachel in. Brrrr. Wat opvalt onderweg en bij de stops is dat we ontzettend veel Nederlanders tegen komen. Die gaan waarschijnlijk allemaal wintersporten.

Na nog een stukje verder te hebben gereden komen we aan bij een camper stop, helaas niet geschikt voor overnachting wegens het missen van elektra maar helemaal vernieuwd en er is nog een baguette automaat op het terrein ook! Ideaal dus. We eten wat en rijden daarna nog  een stukje verder. Een kilometer of zestig geloof ik. We komen aan bij een camperplaats welke ontzettend leuk zou zijn. Mooi uitzicht althans dat zeggen de reviews. Geen idee of het zo mooi is dat er wordt geschreven want het is pikkedonker maar het is een prima plek voor de eerste overnachting. Dat is ook het enige waarvoor we de camper hier neer zetten. We zijn moe, het is nog redelijk vroeg in de avond maar we hebben zulke rare dagen en vandaag veel files achter de rug dat we gewoon ook geen zin hebben meer om verder te rijden.

Fijne avond of goedemorgen :-)

IMG_20191220_184134

1. Cocky:
    onderweg naar: wie weet! Veel succes ♥♥♥
  2. Jessica:
    22 december 2019
    Dankjewel Cocky ❤️
  3. Manon:
    21 december 2019
    Fijne reis verder. Op naar leuke avonturen!👍🏻🌟🙃
    Groetjes,
    Fien en Manon
  4. Pap en mam:
    21 december 2019
    Leuke foto's !! Goeie reis verder !!
    liefs van pap en mam XXX
  5. Jessica:
    22 december 2019