De dag van vertrek...

23 december 2017 - Garbsen, Duitsland

Oh wat een heerlijk begin van de vakantie… geen wekker!! Dat is echt voor het Daar gaan we dan!eerst en dat bevalt ons prima. We worden uiteraard wel wakker op onze normale wekkertijden maar we kunnen nog even lekker blijven liggen en genieten van onze vrije tijd. We ontbijten wat, lopen een rondje met Milo en pakken de rest van de nodige spulletjes in. Rond een uur of half twaalf zijn we klaar voor vertrek. Nog even alles wegen, lampjes controleren en daar gaan we… op naar Duitsland.

Normaliter rijden we de eerste dag zo’n 900 kilometer maar daar komen we vandaag echt niet aan. Dan vetrekken we rond vijf uur ’s ochtends al en lopen we dus zeven uurtjes achter op schema. Maar niet getreurd, we stoppen gewoon wanneer we het zat zijn. En dat was al best snel haha. We stoppen de eerste dag bij campingplatz Blauer See in Garbsen. We zien niks want het is inmiddels al donker als we aankomen. Er is niemand aanwezig bij de receptie maar gelukkig kunnen we iemand bellen. Er is nog plaats! We hadden natuurlijk niet anders verwacht maar het is wel fijn om bevestiging te hebben dat je de nacht ergens door kunt brengen waar je gewoon water en stroom ter beschikking hebt. Dat is wel zo fijn. We zoeken het makkelijkste doorreisplekje en parkeren hier de auto en caravan. Snel alle pootjes uit en koken maar. We hebben vandaag echt campingvoedsel op het menu maar dit is één van Erik zijn favorieten; macaroni met smac! Geen fantastische maaltijd maar na zo’n rit smaakt alles.

Na het even rustig zitten en lekker gegeten te hebben is het tijd om met Milo een rondje te lopen. Het blijkt toch een aardige camping te zijn en we halen de receptie haast niet eens. Niet omdat het ontzettend ver lopen is maar gewoon omdat we lekker terug naar de warme caravan willen en even chillen op de bank. We blijken allemaal zo rozig te zijn van het koude weer buiten en de warme caravan binnen dat we allemaal voor negen uur  onze oogjes al dicht hebben. Tot morgen mensen…

Ons uitzichtOns plekje op de camping