Verder op weg naar het noorden....

7 oktober 2014 - Skellefteå, Zweden

We hebben vannacht beide heerlijk geslapen. Lekker in ons eigen bedje. Rond 08.00 uur zijn we opgestaan. Uiteraard zonder wekker wakker geworden. Dankjewel biologische klok. We zijn een stukje met Milo gaan lopen en daarna hebben we heerlijk ontbeten. Gisteren hebben we besloten naar Sundsvall te rijden. Hier schijnt een enorm shoppingwalhalla te zitten en daar moet vast een vuilwatertank te halen zijn. Snel op pad dus.

Inmiddels hebben we de navigatie ingesteld en rijden we verder de E4 af. Onderweg zien we een hoop regen. Sinds gisteravond eigenlijk al. Beetje jammer maar ach het zijn toch echte reisdagen. We blijven hier geen nachtje staan om wat te bekijken. Het weer lijkt wat dat betreft echt op het weer in Nederland in oktober. Koud, nat en harde wind.

Eenmaal aangekomen in Sundsvall rijden we naar een plaatselijke campingwinkel. Hier hebben ze hetgeen wij nodig hebben en we rekenen af. Snel terug de auto in en op naar het volgende navigatiepunt; Umea. Dit is nog zo'n 250km rijden dus wellicht is dit ons eindpunt vandaag. We hopen het niet want we moeten nog zo'n eind... maar gelukkig zijn we inmiddels wel aan de achterkant van de kaart gekomen. Nog maar een kant te gaan voor we bij de Noordkaap zijn! We hopen hier nog voor het weekend te zijn of althans in de buurt te komen.

Een stukje verderop zien we de 'Biltema' dit schijnt een enorme autozaak te zijn vergelijkbaar met de Halfords. Hier stoppen we ook even om te kijken wat ze daar hebben. Zo...wat een winkel en wat een lampen verkopen ze hier! Onderweg zien we dat de meeste auto's al voorzien zijn met deze enorme stralers en nu weten we waar ze vandaan komen. Mochten wij het nodig hebben stoppen we bij de volgende shop. Nadat we wat kleinigheden hebben gescoord vervolgen we onze reis naar het noorden.

Inmiddels rijden we niet meer door een bossig landschap maar zien we veel water. Mooie uitzichten dus genieten onderweg. We rijden nog steeds op de E4 en hebben inmiddels een nieuw navigatiepunt ingesteld. Een camping 140km voorbij Umea. Moeten we redden voor het donker... Uiteraard hebben we vooraf gebeld of ze open zijn en dat is gelukkig het geval. We hebben namelijk geen zin om weer voor Jan met de korte achternaam naar een camping te rijden. Ze zijn zelf niet aanwezig maar bij de receptie kun je de toegangscode van de poort uit een envelopje halen. Prima geregeld dacht ik zo. Als alles gaat zoals gepland komen we daar rond 17.30 uur aan. Mooi op tijd en nog net voor het donker.

Tijdens de rit vragen we ons af waar de Poolcirkel zich ongeveer bevindt. Helaas is dit op de ANWB-kaart niet te zien, maar gelukkig staat deze wel in de ACSI-gids vermeld. Zoals het er nu naar uit ziet passeren we de Poolcirkel morgen al! Ik ben heel benieuwd.... Dit wordt dan het eerste echte bijzondere wat we deze reis gaan tegenkomen.

Zo...na een paar uurtjes rijden zijn we dan eindelijk op de camping aangekomen. Gelukkig nog voor het donker zoals gepland. Ook vinden we de toegangscode in het envelopje zoals beloofd. Prima! Nu even snel een formulier invullen en deze terug de brievenbus indoen. Het blijkt een mooi plekje voor de echte wintersporter te zijn. We staan namelijk onderaan bij een skilift. Zo even de pootjes van de caravan uitdraaien en van onze avond genieten.

Groetjes uit het noorden!

1. Miek:
    7 oktober 2014
    hij gaat lekker. Succes morgen weer.