Op weg naar Tromsø...

11 oktober 2014 - Tromsø, Noorwegen

Wat is het hier toch heerlijk wakker worden met die laagstaande zon. Elke ochtend genieten we van een prachtig uitzicht dat ons tot nu toe nog niet verveelt. Erik heeft het koud gehad vannacht maar ik gelukkig niet. Wat dat betreft is Erik echt het vrouwtje bij ons thuis haha. Hij zet de verwarming wat hoger en tovert de caravan om in onze eigen privé-sauna. Het is maar wat je lekker vind... We ontbijten lekker uitgebreid en lopen daarna nog een stukje met Milo. We merken dat hij nog niet gewend is. In de caravan gaat alles goed maar daarbuiten gedraagt hij zich als een angsthaas. Dat komt waarschijnlijk doordat we niet lang op een plek staan waardoor hij niet kan wennen. Jammer maar weinig aan te doen. Nu nog even snel een vers brood halen, het boeltje pakken en op pad. Op naar Tromsø!

Tromsø is nog zo'n 400km rijden dus we hopen dat we dit redden vandaag. Het rijdt allemaal niet zo door als in Nederland. 80 km/u is echt wel de max. Eenmaal onderweg stoppen we met enige regelmaat voor een fotomomentje. Dat hebben we eerder nog niet echt gedaan maar proberen we vanaf nu vol te houden. Er is zoveel moois te zien onderweg en dit willen we graag met jullie delen. De wegen naar Tromso zijn een stuk slechter dan die we de afgelopen week hebben gereden. Wat een hobbels overal! Gelukkig is het bijna lunchtijd!

Rond enen vinden we een mooi plekje aachter een berg. Helaas waren we het mooiere plekje hiervoor te snel voorbij gereden. Tja... dat krijg je als alles pas op de parkeerplaats zelf word aangegeven. Keren was niet mogelijk dus dan maar een plekje verder in de schaduw zonder uitzicht. Ach, we stoppen toch om te lunchen. Ook vandaag staat er een heerlijk broodje ei op het menu. Dat is smullen! Erik belt nog even met de camping en hoort dat we tot vijf uur in kunnen checken. Dat gaan we volgens de navigatie net niet redden. Maar de vriendelijke heer komt met een oplossing. Hij legt een briefje met alle inlogcodes bij de receptie en deze kunnen we daar halen wanneer we aankomen. Top geregeld.

Een paar uurtjes verder komen we dan eindelijk in Tromso aan. Het Parijs van het Noorden, zo schijnt. De camping ziet eruit alsof het nog in aanbouw is. Veel leuke kleine hutjes maar ook grote en luxere huizen. Mooi hoor. De campingplaats zelf is eigenlijk niets aan maar wij vinden het al fijn als we een stroompunt hebben voor de verwarming. We installeren onszelf en eten wat. Na het eten lopen we een rondje met Milo en kijken naar de lucht of we het Noorderlicht al kunnen zien, maar helaas. Niets te zien en de "Aurora Forecast" geeft aan dat er vanavond waarschijnlijk ook niet veel te zien valt. Jammer hoor! We hadden juist gehoord dat het hier vaak erg goed te zien is. Misschien hebben we morgen meer geluk of....misschien toch vanavond al. We wachten het maar rustig af...

Fijne avond luitjes!

1. Henkie:
    11 oktober 2014
    Hieruit blijkt dat je vent een watje (lees homo) is. Veel plezier nog
  2. André en Gerda Vriend:
    11 oktober 2014
    Ik weet niet waar jullie weer op de boot gaan. (hebben jullie die al geboekt? want als je dat ter plekke doet ben je heel duur uit)
    Wij gingen van Kristiansand naar Hirsthals.

Dan zijn onderstaande zeker een aanrader:
    - de Lofoten (een schitterende eilandengroep) Wij zijn tot het zuidelijkste puntje gereden tot het plaatsje A. Daar houdt werkelijk de weg op. Daar is een grote P.plaats waar je kunt overnachten.
    - Dan met de boot naar Bodo.
    Dan moeten jullie toch weer naar het zuiden wat dan een aanrader is het plaatsje Flamm. Nadat je al heel veel moois voorbij bent gereden.
    Even voor Flamm ga je door een tunnel van 24 km. die om de 8 km blauw verlicht is.
    - Flamm een heel leuk plaatsje waar je met een treintje omhoog kunt naar Sundsvall. Treintje stopt bij een gigantische waterval.
    - De Preikestolen. Die moet je zeker gaan beklimmen. Trek er wel een hele dag vooruit want het is 2 a 3 uur lopen heen en ook weer terug. Maar zeker de moeite waard. Onderweg is er niets te koop dus neem wel het één en ander mee. Ook goeie stevige schoenen aandoen. Milo mag aangelijnd mee. Vergeet absoluut je fototoestel niet.
  3. Jessica:
    12 oktober 2014
    Wat een ongelofelijk leuke tips. Hier kunnen we zeker wat mee.
    Bedankt!!